Comanda si livrare

»   Cum comand?

»   Cum platesc?

»   Cum livram?

»   Achizitii corporate

»   Anvelope la comanda

Servicii Clienti

»   Hotel anvelope

»   Plata in rate

»   Service roti

Suport clienti

»   Termeni si conditii

»   Politica de confidentialitate

»   Intrebari frecvente

»   Politica de returnare

»   Conditii de garantie

»   Conditii de garantie Davanti

Companie

»   Despre noi

»   Misiune

»   Contact

Service roti

»   Pachete si preturi

»   Servicii

»   Programare Service

Conditii de garantie

Prin acest certificat se garanteaza lipsa defecţiuniilor de material sau de fabricaţie a anvelopelor vândute,conform standardelor internaţionale UNECE 30, UNECE 54, DOT49 CFR 574 şi ETRTO, cu respectarea parametrilor imprimaţi pe anvelope şi a prevederilor prezentului certificat de garanţie.

1. Notiuni
1.1. Garanţia legală priveşte protecţia juridică a consumatorului faţă de defectele bunurilor achiziţionate fiind obligatorie prin lege şi nu depinde de contract.
1.2. Garanţia comercială reprezintă manifestarea voinţei vânzătorului, garantul, care se autoresponsabilizează pentru anumite defecte. În prezentul document, prin garantie comerciala se întelege si garantia acordata cumparatorilor persoana juridica.

2. Garantia oferita consumatorilor
2.1. Prezentul certificat de garanţie reflecta drepturile consumatorului acordate in baza O.U.G. 140/2021 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora şi O.G. nr. 21/1992 privind protecţia consumătorului. Drepturile consumatorului in baza acestor reglementari vizeaza garantia legala acordata in caz de neconformitate a produsului cu contractul.
2.2. Vanzatorul este obligat sa ii livreze consumatorului bunuri care sa fie in conformitate cu contractul, respectiv care:
a. corespund descrierii date de vânzător și posedă calitățile bunurilor pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau ca model;
b. sunt corespunzătoare scopului special pentru care consumatorul le solicită și pe care el l-a adus la cunoștința vânzătorului la încheierea contractului și pe care vânzătorul l-a acceptat;
c. sunt corespunzătoare scopurilor pentru care bunurile de același tip se utilizează în mod normal;
d. prezintă calitatea și performanța care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, dată fiind natura bunurilor și ținându-se seama de orice declarații publice privind caracteristicile specifice ale bunurilor făcute de vânzător, producător sau reprezentantul acestuia, în special în reclame sau prin etichetare.
2.3. Nu se consideră a fi o neconformitate în sensul prezentului articol în cazul în care, la încheierea contractului, consumatorul cunoștea sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască neconformitatea sau în cazul în care neconformitatea își are originea în materialele furnizate de consumator.
2.4. In baza garantiei legale si in cazul existentei unei lipse de conformitate, vanzatorul se obliga sa ii puna consumatorului la dispozitie urmatoarele modalitati de realizare a garantiei:
a. aducerea la conformitate a produselor, fara plata: consumatorul are dreptul de a alege intre reparare sau inlocuire, exceptie de la dreptul de alegere facand situatia in care solicitarea consumatorului este imposibila sau disproportionata;
b. in cazul in care consumatorul nu este eligibil pentru acordarea reparatiei sau inlocuirii, sau daca vanzatorul nu a luat o masura de reparare sau inlocuire intr-o perioada rezonabila de timp, sau daca vanzatorul nu a executat repararea sau inlocuirea fara vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, acesta poate cere o reducere corespunzatoare a costului sau rezolutiunea contractului.
c. in cazul in care lipsa conformitatii este minora, cumparatorul nu poate obtine rezolutiunea contractului.
2.5. Cumpărătorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
2.6. Lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrare se prezumă că a existat la momentul livrării cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produselor sau a lipsei de conformitate.
2.7. Toate anvelopele comercializate beneficiaza de garantie in cazul aparitiei defectului/defectelor in conditiile unei exploatari/utilizari normale a acestora. Durata medie de utilizare a anvelopelor este până la atingerea unei uzuri a benzii de rulare de 1,6 mm la anvelopele de autoturisme şi 2 mm pentru anvelopele de camioane.
2.8. In cazul lipsei de conformitate, in baza garantiei consumatorul va beneficia de inlocuirea produsului, intrucat natura industriei nu poate asigura aducerea in conformitate prin reparare a anvelopei. Pentru anvelope, inlocuirea se realizeaza gratuit, atunci când uzura este mai mică sau egală cu 10% din banda de rulare. Daca uzura depăşeşte 10% din banda de rulare, conform acordului stabilit între părţi, beneficiarul poate opta să plătească contravaloarea uzurii, stabilită în urma efectuării unei expertize de un specialist în domeniu agreat de părţi.
2.9. In cazul in care se constata lipsa de conformitate, si inlocuirea bunului nu este posibila, nu este posibila intr-un termen rezonabil, sau nu este posibila fara a crea un inconvenient consumatorului, atunci consumatorul va beneficia de returnarea sau reducerea pretului. Atunci când uzura este mai mică sau egală cu 10% din banda de rulare, consumatorul anvelopelor este returnata integral. Daca uzura depăşeşte 10% din banda de rulare, conform acordului stabilit între părţi, beneficiarul va primi contravaloarea gradului de neutilizare a anvelopelor, stabilit în urma efectuării unei expertize de un specialist în domeniu, agreat de părţi.
2.10. Garantia acoperă cel mult valoarea integrala a anvelopelor reclamate.
2.11. Garantia este valabila numai pe teritoriul Romaniei.

3. Conditii normale de utilizare a anvelopelor
3.1. Aplicarea garantiilor mentionate in Art. 2 este condiţionată de o uzură normală şi uniformă a benzii de rulare, obtinuţă în situaţii de exploatare corespunzătoare, până la atingerea indicatorilor de uzură prezenţi în canalele de profil. Anvelopele sunt garantate pentru exploatari/utilizari in conformitate cu destinatia lor, care presupun indeplinirea urmatoarelor conditii:
a. Anvelopele se vor depozita conform informatiilor oferite de producator;
b. Anvelopele nu se vor monta pe jante deteriorate, ruginite, de tip sau dimensiune necorespunzătoare;
c. Nu se vor folosi camere la anvelopele marcate TUBLESS.
d. Pentru anvelopele marcate TUBE TIRE nu se vor folosi camere de mărimi necorespunzătoare sau cu urme vizibile de îmbătrânire a acestora.
e. Se vor respecta parametrii anvelopei referitori la sarcina maximă pe roţi corelată cu presiunea maximă şi cu viteza maximă admisă.
f. Nu se vor folosi anvelope nepotrivite tipului de autovehicul.
g. Anvelopele se vor monta si demonta corespunzator, intr-un service autorizat R.A.R.
h. Se vor respecta parametrii de utilizare, respectiv se va evita suprasarcina, suprapresiunea sau subpresiunea anvelopelor.
i. Anvelopele nu se vor deteriora mecanic sau chimic.
j. Se va respecta distanţa corecta între roţile duble ale autovehiculului, acolo unde aceasta conditie este necesara.
k. Nu se va rularea autovehicolul cu roţile blocate.

4. Cauze care pot afecta conformitatea anvelopelor
4.1. In afara de situatiile de la Art. 3, exista si situatii care pot afecta conformitatea anvelopelor, si vanzatorul va remedia lipsa de conformitate numai daca dupa indeplinirea expertizei tehnice mentionata in Art. 8.2 se constata ca lipsa conformitatii nu a fost cauzata de una sau mai multe din urmatoarele situatii:
a. In cazul în care anvelopele au fost deterioarate ca rezultat al utilizării într-un alt scop decât cel pentru care a fost destinat;
b. Montarea anvelopelor într-un service neautorizat RAR;
c. Alegerea incorectă a dimensiunii si montarea incorecta a anvelopelor: neconformitatea cu caracteristicile prevăzute în cartea de identitate a autovehiculului; folosirea de jante deformate sau destinate pentru alte dimensiuni de anvelope; profil de banda de rulare necorespunzător domeniului de utilizare; inversarea sensului de direcţie sau montarea inversa nerespectand marcajul INSIDE, OUTSIDE (când este indicat); nerespectarea poziţiei de montaj (la dimensiuni speciale); montarea anvelopelor perechi (jumelate, dual) de tipodimensluni diferite sau cu un grad de uzură inegal;
d. Abateri de la parametrii de utilizare: suprasarcina; suprapresiunea; subpresiunea; rulaj în condiţii de aplatisare (deflecţie); continuarea rulajului fără presiune interioară, alte situaţii ce nu sunt conforme cu caracteristicile tehnice ale anvelopei;
e. Defecţiuni ale autovehiculului: abateri ale unghiurilor ansamblului de direcţie (uzura anormală); funcţionarea defectuoasă a sistemului de frânare (încălzirea exagerată a jantei şi a zonei de talon, deteriorare cord); funcţionarea unor amortizoare defecte; îndoirea axelor şl funcţionarea defectuoasă a diferenţialului, improvizaţii ce nu respectă regulile de siguranţă a circulaţiei şi de întreţinere a autovehiculului.
f. Echilibrarea necorespunzătoare a ansamblului anvelopa-janta-valva: instabilitate determinată de selectarea unor anvelope necorespunzătoare sau jante înguste; jante cu imperfecţiuni; defecţiuni la nivelul talonului determinate de erori de montaj.

5. Cauze care afecteaza conformitatea anvelopelor
5.1. Pe durata exploatării, depozitarii şi transportului anvelopelor de catre consumator, pot interveni o serie de cazuri care conduc la diferite defecte ce nu sunt imputabile procesului de fabricaţie. S.C. WEBTRADE MARKETING S.R.L. nu raspunde pentru lipsa conformitatii survenita din urmatoarele cauze:
a. Anvelope care nu au fost comercializate de catre vânzător;
b. In cazul în care numărul DOT (data fabricatiei) este indescifrabil;
c. Depozitarea incorectă: deformare prin incidente de îndoire, presare sau lovire, apropiere de surse de căldură; contact cu produse chimice agresive; expunere îndelungată la acţiunea factorilor atmosferici;
d. Anvelopele care prezintă perforatii sau deformari ale carcasei, tăieturi, lovituri, crăpături provocate de corpuri ascuţite sau durei;
e. Situaţii provocate de hazard, starea drumurilor şi conducerea autovehiculului: impact cu corpuri dure sau gropi şi perforarea sau deformarea accidentala a carcasei anvelopei, frecări laterale sau centrale cu efecte de uzură şi dezvoltare de căldură, continuarea rulajului cu diferite corpuri tăioase reţinute între canalele benzii de rulare sau în vecinătatea flancului (cazul anvelopelor dual);
f. Piederea etanşeităţii: desprinderi între componentele rezultate din cauze de exploatare necorespunzătoare; perforări; defectarea ventilelor; uzuri provocate în talon din montaj cu janta neuniformă sau cu defecţiuni;
g. Denivelări, umflături, vibratii după atingerea unul nivel de uzură mai mare de 10% din înălţimea iniţială a profilului;
h. Utilizarea anvelopelor după depăşirea adâncimii minime legale a benzii de rulare 1,6 mm la autoturisme şi 2 mm la autocamioane.
i. Situaţii acccidentale: incendiu; accidente de circulaţie imputabile conducătorilor auto sau hazardului; defecţiuni în funcţionarea autovehiculului; contact cu substanţe chimice şi petroliere; folosirea anvelopelor în competiţii automobilistice neautorizate de producător.
j. Reparaţii sau marcări: reparaţii ce afectează caracteristicile structural-constructive (adaugarea sau aplicarea unor materiale sau solutii in vederea realizarii etanseitatii), marcări neconvenţionale efectuate de către consumatori: stanţari, imprimări sau vopsiri pentru identificare şi scopuri diverse.

6. Garantia oferita persoanelor juridice
6.1. Toate anvelopele comercializate beneficiaza de garantie in cazul aparitiei defectului/defectelor in conditiile unei exploatari/utilizari normale a acestora. Durata medie de utilizare a anvelopelor este până la atingerea unei uzuri a benzii de rulare de 1,6 mm la anvelopele de autoturisme şi 2 mm pentru anvelopele de camioane.
6.2. In cazul garantiei oferite persoanelor juridice, cauzele mentionate in Art. 4 si 5 reprezinta situatii de excludere a garantiei.
6.3. In cazul defecţiuniilor de material sau de fabricaţie, in baza garantiei cumparatorul va beneficia de inlocuirea produsului. Inlocuirea se realizeaza gratuit, atunci când uzura este mai mică sau egală cu 10% din banda de rulare. Daca uzura depăşeşte 10% din banda de rulare, conform acordului stabilit între părţi, beneficiarul poate opta să plătească contravaloarea uzurii, stabilită în urma efectuării unei expertize de un specialist în domeniu agreat de părţi.
6.4. In cazul defecţiuniilor de material sau de fabricaţie, si inlocuirea bunului nu este posibila, atunci cumparatorul va beneficia de returnarea pretului anvelopelor. Atunci când uzura este mai mică sau egală cu 10% din banda de rulare, contravaloarea anvelopelor este returnata integral. Daca uzura depăşeşte 10% din banda de rulare, conform acordului stabilit între părţi, beneficiarul va primi contravaloarea gradului de neutilizare a anvelopelor, stabilit în urma efectuării unei expertize de un specialist în domeniu agreat de părţi.
6.5. Garantia acoperă cel mult valoarea integrala a anvelopelor reclamate.
6.6. Garantia este valabila numai pe teritoriul Romaniei.

7. Termene
7.1. S.C. WEBTRADE MARKETING S.R.L. asigura cumparatorului, atat consumator cat si persoana juridica, lipsa de conformitate aparuta in termen de 36 de luni de la data inscrisa pe factura de vanzare.
7.2. In cazul lipsei conformitatii / constatarii defecţiuniilor de material sau de fabricaţie inlocuirea va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si cumparator, nu poate depăşi 15 zile calendaristice.

8. Rezolvarea reclamatiilor
8.1. In cazul in care cumparatorul doreste sa reclame lipsa de conformitate va urma pasii:
a. Va completa online formularul de garantie de la adresa https://www.anvelope.ro/formular-garantie sau va solicita telefonic unui agent Anvelope.ro completarea acestuia in numele sau, fiindu-i solicitatea datele de identificare (Nume si Prenume, Telefon, Adresa e-mail, Nr. Comanda sau Nr. Factura, Produs, Cantitatea si defectul reclamat)
b. Va depune sau trimite anvelopele reclamate la punctul de lucru al vânzătorului (Bulevardul Pipera, nr. 1E, Voluntari, Ilfov) însoţite de documentele de mai jos:
– Copie Factura fiscala cu mentiunea numarului sesizarii completate si confirmate prin e-mail sau telefonic;
– Copie Certificat de garanţie;
– Copie după certificatul de înmatriculare al autovehiculului sau cartea de identitate;
– Dovada montării anvelopelor într-un service autorizat R.A.R. (deviz de montaj) prin prezentarea documentelor fiscale aferente;
8.2. Reclamaţia depusă de cumpărător va fi analizata si rezolvata în termen de 15 zile de la data recepţiei anvelopelor reclamate la sediul vânzătorului. In cazul in care defectele reclamate se incadreaza la Art. 5, reclamatia nu face obiectul unei lipse de conformitate / constatarii defecţiuniilor de material sau de fabricaţie si aceasta va fi refuzata. In situatia in care defectele reclamate se incadreasa la Art. 4, anvelopele vor fi trimise la expertizare. In cazul unor vicii ascunde, termenul de 15 zile curge de la data finalizarii expertizei tehnice efectuate de un organism tehnic neutru.
8.3. In situatia in care reclamataia este justificata, vanzatorul va informa cumparatorul telefonic si/sau email si va inlocui anvelopele conform Art. 2.9 sau va returna contravaloarea anvelopelor conform Art. 2.10. Anvelopele reclamate vor deveni proprietatea vanzatorului, si pot fi returnate producatorului. In cazul in care rezultatul expertizei este favorabil pentru client si anvelopa/anvelopele sunt acceptate la garantie, vom suporta costul de transport al expeditiei doar in baza documentului de trimitere prezentat de catre client (awb si chitanta curier).
8.4. In situatia in care reclamatia nu este justificata, vanzatorul va informa cumparatorul telefonic si/sau email, iar acesta trebuie sa ridice anvelopele reclamate de la sediul vanzatorului. In cazul in care cumparatorul nu va ridica anvelopele in termen de 30 de zile de la primirea raspunsului, raspunderea contractuala inceteaza, iar obiectele vor fi eliminate din depozit pentru eliberarea spațiului prin introducere in circuitul legal al anvelopelor uzate (reciclare sau distrugere).
8.5. Pe perioada in care anvelopele se afla in analiza la expertizare, vanzatorul nu acorda inlocuirea produsului reclamat cu un alt produs. Vanzatorul isi declina orice raspundere pentru pierderi sau pagube inregistrate in utilizarea sau functionalitatea anvelopelor, pierderi ale afacerii, pierderea unor contracte, pierderi de venituri sau pierderi de economii anticipate, pentru costuri si cheltuieli majorate sau pentru orice pierderi sau daune indirecte, pierderi sau daune subsecvente ori pierderi sau daune speciale. Eventualele litigii se vor solutiona pe cale amiabila conform Codului Comercial si Codului Civil prin conciliere directa, iar in caz de neintelegere, conform prevederilor legale in vigoare.

Atentie!
In conformitate cu prevederile legale in vigoare anvelopele uzate trebuie predate unui colector autorizat, in scopul introducerii in circuitul de valorificare/distrugere ecologica a deseurilor de cauciuc.