Skip to content Skip to footer

Trebuie sa se potriveasca toate cele 4 anvelope pe un vehicul cu tractiune integrala?

Capacitatea unui vehicul cu tractiune integrala de a imparti caii putere ai motorului intre cele patru anvelope ale sale este utila in special pe suprafete libere sau alunecoase, cum ar fi nisipul si pamantul, precum si pe drumurile umede, inghetate sau acoperite cu zapada. Cu toate acestea, este important sa ne amintim ca, pentru a transfera aceasta putere suplimentara, linia de rulare a vehiculului cu tractiune integrala conecteaza mecanic anvelopele, astfel incat acestea sa functioneze la unison.

Vehiculele cu tractiune integrala sunt echipate cu diferente suplimentare si/sau cuplaje vascoase care sunt concepute pentru a permite diferente momentane de viteza a rotilor atunci cand vehiculul face un colt sau invarteste temporar o anvelopa. Cu toate acestea, daca diferentialele sau cuplajele vascoase sunt fortate sa functioneze 100% din timp din cauza anvelopelor nepotrivite, acestea vor experimenta caldura excesiva si uzura nejustificata pana cand nu se potrivesc.

„Folosirea anvelopelor „potrivite” inseamna ca toate cele patru anvelope au aceeasi marca, design si adancimea benzii de rulare. Amestecarea marcilor de anvelope, a designului benzii de rulare si a adancimii benzii de rulare poate duce la defectarea componentelor din sistemul de rulare a vehiculului.”

Acest lucru necesita ca vehiculele cu tractiune integrala sa utilizeze anvelope care sunt foarte potrivite. Acest lucru se datoreaza faptului ca anvelopele cu diametre diferite ruleaza de un numar diferit de ori la fiecare mila, ca urmare a variatiilor circumferintelor lor. Variatiile diametrului anvelopei pot fi cauzate de utilizarea accidentala a anvelopelor de diferite dimensiuni, anvelopelor cu design diferite ale benzii de rulare, anvelopelor fabricate de diferiti producatori, diferite presiuni de umflare sau chiar anvelopelor uzate la adancimi diferite ale benzii de rulare.

Ca exemplu de diametre diferite de anvelope rezultate din anvelopele uzate la adancimi diferite ale benzii de rulare, vom compara doua anvelope de dimensiunea 225/45R17, o anvelopa noua cu adancimea initiala a benzii de rulare de 10/32 inci si o a doua anvelopa uzata la 8/ 32 de inchi din adancimea ramasa a benzii de rulare. Noua anvelopa de dimensiunea 225/45R17 are un diametru calculat de 24,97”, o circumferinta de 78,44” si se va rostogoli de 835 de ori pe mila. Aceeasi anvelopa uzata la 8/32 inchi din adancimea ramasa a benzii de rulare este calculata a fi cu 1/8″ mai scurta, cu un diametru de 24,84″, are o circumferinta de 78,04″ si se va rostogoli de 839 de ori pe mila. In timp ce diferenta de 1/ Diametrul total de 8″ nu pare excesiv, diferenta de 4 rotatii pe mila rezultata poate pune o presiune continua asupra anvelopelor si a liniei de rulare a vehiculului. Evident, cu cat diferenta dintre circumferintele anvelopelor este mai mare, cu atat efortul rezultat este mai mare.

Acest lucru face ca mentinerea presiunii de umflare a anvelopelor recomandate de producatorul vehiculului si utilizarea anvelopelor „potrivite” pe toate pozitiile rotilor sa fie necesare proceduri pentru a reduce solicitarea transmisiei vehiculului. Utilizarea anvelopelor „potrivite” inseamna ca toate cele patru anvelope au aceeasi marca, design si adancimea benzii de rulare. Amestecarea marcilor de anvelope, a designului benzii de rulare si a adancimii benzii de rulare poate duce la defectarea componentelor din sistemul de rulare a vehiculului.

Anvelopele nepotrivite sau utilizarea unor presiuni de umflare necorespunzatoare pentru vehiculele cu tractiune integrala pot duce, de asemenea, la probleme imediate de manevrabilitate. Unele vehicule echipate cu Control Trac in modul 4Auto pot prezenta un obturator la accelerare si/sau un zgomot de la transmisia frontala si de la carcasa de transfer in timpul conducerii. Unele vehicule cu tractiune integrala pot prezenta axele inclinate sau blocate in timpul conducerii. Unele vehicule cu tractiune integrala (cu schimbare manuala sau electronica) cu un mod cu tractiune pe doua roti pot refuza trecerea „din mers” in 4×4 Auto sau 4×4 High la viteze de autostrada.
Anvelope rotative

Deoarece anvelopele din fata si din spate ale vehiculelor cu tractiune integrala indeplinesc sarcini diferite in timp ce accelereaza, franeaza si viraje, este importanta rotirea anvelopelor pentru a uniformiza si pentru a mentine uzura echivalenta a benzii de rulare a tuturor anvelopelor vehiculului pentru a minimiza potentialele tensiuni ale transmisiei. .

Daca vehiculul este echipat cu o roata de drum si o anvelopa de rezerva de dimensiune completa, acestea ar trebui sa fie integrate in modelul de rotatie al vehiculului la prima rotire a anvelopei. Acest lucru va permite tuturor celor cinci anvelope ale vehiculului sa imparta volumul de munca si sa se uzeze la rate similare. In cazul in care o singura anvelopa este deteriorata si trebuie scoasa din functiune, acest lucru va permite ca anvelopa de rezerva echivalenta cu adancimea benzii de rulare sa fie utilizata cu celelalte trei anvelope.

Daca piesa de rezerva nu este integrata in modelul de rotatie al anvelopei vehiculului, aceasta nu se va potrivi cu adancimea benzii de rulare a celor patru anvelope uzate de pe sol atunci cand sunt puse in functiune. In plus, daca o singura anvelopa este inlocuita cu anvelopa de rezerva de dimensiune completa, speram ca noua anvelopa de schimb poate ramane ca anvelopa de rezerva pana cand celelalte patru anvelope s-au uzat si trebuie inlocuite.
Inlocuirea perechilor de anvelope sau a anvelopelor individuale

Exista cateva sugestii care au fost oferite soferilor care inlocuiesc perechi sau anvelope individuale pe vehiculele lor cu tractiune integrala. Unii producatori de vehicule recomanda ca toate anvelopele sa mentina aceeasi raza de rulare si aceeasi circumferinta, in timp ce altii sugereaza ca toate circumferintele anvelopelor sa ramana la 1/4 pana la 1/2 inch una de alta. Alti producatori de vehicule recomanda ca toate cele patru anvelope sa ramana la 2/32-, 3/32- sau 4/32-inch una de alta, sau la 30% una de alta in adancimea relativa ramasa a benzii de rulare.

Indiferent de recomandarile producatorului vehiculului, cea mai putin stresanta aplicatie este atunci cand toate cele patru anvelope sunt de aceeasi marca de anvelope, design si adancime echivalenta a benzii de rulare.

Inainte de a cumpara perechi sau anvelope individuale pentru vehicule cu tractiune integrala, soferii trebuie sa citeasca manualul de utilizare al vehiculului sau sa contacteze departamentul de service al dealerului pentru confirmarea cerintelor specifice ale vehiculului lor.
Potrivirea anvelopelor prin barbierirea lor pentru a mentine adancimi echivalente a benzii de rulare a anvelopelor

Ce face un sofer daca o anvelopa trebuie scoasa din functiune atunci cand aceasta si celelalte trei anvelope s-au uzat deja la doua treimi pana la jumatate din adancimea initiala a benzii de rulare? Simpla instalare a unei anvelope noi risca probleme de manevrabilitate sau deteriorari costisitoare ale liniei de transmisie. Inlocuirea celorlalte trei anvelope partial uzate impreuna cu anvelopa deteriorata creste semnificativ costul.

Tire Rack poate oferi o solutie prin potrivirea adancimii benzii de rulare a anvelopei de schimb cu adancimea benzii de rulare a anvelopelor partial uzate care vor ramane pe vehicul prin indepartarea cauciucului benzii de rulare dintr-o anvelopa noua pe o masina specializata care functioneaza ca strung pentru anvelope. Desi acest lucru poate parea contraintuitiv, valoarea kilometrajului sacrificat de o anvelopa de inlocuire este considerabil mai mica decat costul reconstructiei componentelor transmisiei uzate.

Tire Rack a oferit un serviciu de barbierit a anvelopelor care a fost folosit in principal pentru pregatirea anvelopelor de competitie pentru utilizarea pe circuitul de curse. Acelasi serviciu poate fi folosit si pentru a indeparta cauciucul benzii de rulare de la perechile noi sau de la anvelopele individuale de strada utilizate la vehiculele cu tractiune integrala, pentru a le permite sa se potriveasca cu adancimea ramasa a benzii de rulare a celorlalte anvelope partial uzate care vor ramane pe vehicul. Pe langa faptul ca ofera o adancime echivalenta a benzii de rulare pentru a elimina stresul transmisiei, anvelopele ras se vor potrivi mai bine cu calitatile de tractiune si manevrabilitate ale anvelopelor uzate ramase.

In timp ce costul serviciului nostru de barbierit a anvelopelor stradale va varia de la 25 USD la 35 USD pentru fiecare anvelopa, este semnificativ mai mic decat costul inlocuirii inutile a celor doua sau trei anvelope bune ramase, cu o multime de kilometri disponibile inca de la acestea.

Iata recomandari de la unii dintre producatorii pe care Tire Rack ii serveste in prezent pentru potrivirea anvelopelor utilizate pe vehiculele lor cu tractiune integrala. Sunt in asteptare recomandari suplimentare de la alti producatori de vehicule cu echipament original.
Audi Dupa cum este publicat in manualul de utilizare al vehiculului, „raza de rulare a tuturor celor 4 anvelope trebuie sa ramana aceeasi” sau la 4/32 de inci una de cealalta in adancimea ramasa a benzii de rulare.

  • Porsche Cayenne la 30% din cealalta anvelopa de pe uzura ramasa a benzii de rulare a aceleiasi osii.
  • Nissan GT-R atunci cand inlocuiti mai putin de patru (4) anvelope, fiecare anvelopa care continua in functiune trebuie sa aiba cel putin 6/32 inchi (5 mm) adancimea ramasa a benzii de rulare.
  • Subaru La 1/4-inch din circumferinta anvelopei sau la aproximativ 2/32-inch unul fata de celalalt in adancimea ramasa a benzii de rulare.

In mod normal, anvelopele au profile rotunjite de-a lungul benzii de rulare, ceea ce are ca rezultat, de obicei, adancimi mai adanci in centru si adancimi putin mai mici in umeri. Cand Tire Rack rade o anvelopa noua pentru a se potrivi cu adancimea ramasa a benzii de rulare a anvelopelor uzate care vor ramane in functiune pe vehicul, rade banda de rulare a anvelopei noi pentru a mentine profilul si adancimile relative ca atunci cand anvelopa noua a fost turnata initial.

Adancimile de inceput usor diferite ale benzii de rulare sunt proiectate in canelura circumferentiala a zonei umerilor, locatia barei de legatura si canelurile umarului.
Vizualizarea cu raze X a utilizarii indicatorului de adancime a benzii de rulare in zona canelurii umarului arata unde sunt de fapt masurate adancimile benzii de rulare.

Dupa cum se arata in imaginile de mai sus, anvelopa prezinta o adancime de inceput a benzii de rulare de 10/32″ in canelura sa circumferentiala, 8/32″ unde barele de legatura se ridica pentru a stabiliza blocurile de umar circumferential si doar 9/32″ in canelura laterala a umarului. pentru a pastra acelasi profil al benzii de rulare, o anvelopa rasa la o adancime ceruta a benzii de rulare de 7/32″ ar prezenta 7/32″ in canelurile circumferentiale centrale, dar aproximativ 5/32″ la barele de legatura si 6/32″ in lateral. caneluri pentru umeri.

Anvelopele individuale care sunt rase pentru a se potrivi cu anvelopele existente au o taietura mai patrata, cu scopul de a rade cat mai putin cauciuc pentru a indeplini adancimea benzii de rulare specificata de client. Si, in timp ce acest lucru va duce adesea la o adancime putin mai mica a benzii de rulare in zona umerilor, aceasta va pastra aceeasi adancime relativa a benzii de rulare ca atunci cand anvelopa a fost turnata si va continua sa distribuie incarcatura vehiculului pe banda de rulare asa cum a fost prevazut initial.

(via »)

Lasa un comentariu