Skip to content Skip to footer

Pirelli Scorpion MS: noua anvelopa all-season pentru SUV-urile Premium si Prestige

Confort, kilometraj si siguranta imbunatatite pe carosabil umed pentru a raspunde solicitarilor consumatorilor

75% din primele omologari vor merge pe vehicule electrice, incepand cu Maserati Grecale Folgore

Milano, 2 august 2023. Pirelli lanseaza noul Scorpion MS: o anvelopa de inalta performanta pentru toate sezoanele, creata ca echipament original pentru cea mai recenta generatie de SUV-uri. Mostenitor al anvelopelor Scorpion Verde All Season si Scorpion Zero All Season, acest nou produs este condus de filosofia Eco-Safety Design a companiei, care combina cele mai inalte standarde de siguranta cu un impact redus asupra mediului. Ca urmare, aceasta noua anvelopa beneficiaza de o aderenta mai buna atat pe carosabil umed, cat si pe uscat, si reduce rezistenta la rulare in comparatie cu modelele anterioare. Pentru a raspunde cerintelor tarilor carora le este destinat, Pirelli Scorpion MS are o durata de viata lunga a anvelopei – o caracteristica cautata de soferii americani – precum si confort: solicitat in special de piata asiatica. Deoarece este destinata SUV-urilor, anvelopa a fost conceputa si pentru o utilizare usoara in off-road, precum si pentru condusul pe zapada.

Trei din patru anvelope SCORPION MS pentru SUV-urile electrice

Pirelli Scorpion MS s-a nascut pentru a echipa cele mai recente SUV-uri premium si de prestigiu, cu anvelope individuale pentru fiecare model care utilizeaza, de asemenea, unele dintre specialitatile cheie ale Pirelli, asa cum au solicitat constructorii auto. Mai presus de toate, acest lucru inseamna tehnologia Elect pentru vehiculele electrice si hibride plug-in. In total, 75% din toate proiectele de co-dezvoltare a echipamentelor originale Scorpion MS dispun de tehnologia Elect. Un exemplu este Maserati Grecale Folgore, primul SUV complet electric al producatorului italian, pentru care Pirelli a dezvoltat doua noi echipari Scorpion MS: 255 50 R19 pe toata circumferinta, precum si 255 45 R20 pe fata si 295 40 R20 pe spate, ambele cu marcaj Elect. Aceasta noua anvelopa arata cat de bine adaptata este familia Scorpion la mobilitatea electrica, peste 30% din intreaga gama Scorpion avand marcaje Elect. Alte tehnologii care pot fi regasite pe diferitele versiuni ale anvelopelor Scorpion MS includ sistemul anti-perforare Seal Inside, Run Flat – care permite soferilor sa continue sa mearga chiar si cu presiunea zero in anvelopa – si PNCS (Pirelli Noise Cancelling System), pentru a reduce zgomotul din habitaclu in timpul condusului. In viitor, la cererea producatorilor de automobile, ar putea fi integrat si Pirelli RunForward – care tocmai a debutat pe noul P Zero E -: aceasta noua tehnologie permite continuarea calatoriei dupa o pana, o caracteristica din ce in ce mai importanta in cazul automobilelor electrice, care adesea nu sunt dotate cu o roata de rezerva din cauza prezentei bateriilor.

Noul design al benzii de rulare M+S

Noul model Pirelli Scorpion MS a fost conceput pentru a functiona pe tot parcursul anului, fara a fi nevoie sa se schimbe anvelopele in functie de sezon. Pentru a atinge acest obiectiv, departamentul de cercetare si dezvoltare al Pirelli a lucrat atat la designul compusului, cat si la cel al modelului benzii de rulare. O noua formula de polimeri si rasini particulare favorizeaza aderenta, precum si franarea pe uscat si pe umed, in timp ce lamelurile sunt concepute pentru a optimiza performanta pe zapada: indeplinind cerintele partenerilor producatori Pirelli. O alta prioritate pentru Scorpion MS este confortul acustic si plastic, reducand zgomotul cu 25% in comparatie cu Scorpion Verde All Season: un rezultat obtinut datorita secventei personalizate a pasului, a distantei si inclinarii speciale a canelurilor principale, precum si a carcasei cu un singur strat. Aceasta carcasa este usoara si rezistenta, absorbind toate solicitarile drumului si facand experienta de condus mai placuta, imbunatatind totodata precizia directiei. Rezistenta la rulare ramane scazuta datorita optimizarii compusilor si a modelului benzii de rulare. In cele din urma, deformarea placii de contact este uniforma chiar si atunci cand anvelopa este supusa unor forte laterale si longitudinale: o calitate care contribuie la un model de uzura regulat pe toata durata de viata a anvelopei.

Pirelli Scorpion, un suv de familie de marimea unui SUV

Noul Scorpion MS se alatura gamei de anvelope Pirelli dedicate caracteristicilor unice ale SUV-urilor. Toate produsele din cadrul familiei Pirelli Scorpion au fost concepute pentru a face fata greutatii si dinamicii de conducere care diferentiaza aceste vehicule de masinile traditionale, existand o varianta specifica pentru toate tipurile de conditii meteo. Cele mai recente aparitii sunt Scorpion (vara), Scorpion Winter 2 si Scorpion All Season SF2.

Dupa versiunile omologate pentru echipamente originale, versiunile aftermarket ale noilor Scorpion MS vor sosi din 2024 in regiunea APAC, in timp ce celelalte anvelope din gama Scorpion vor fi destinate in principal pietei europene.

Sursa »

Lasa un comentariu