Skip to content Skip to footer

Pirelli Scorpion All Terrain Plus Desert Test: Germania-Senegal cu un singur set de anvelope pe Porsche 911 Dakar

De la nisip la gheata: la cursa pe gheata F.A.T. din Zell Am See, anvelopele Stella Bianca din familia Pirelli Collezione pe Porsche 356 PRE-A si 550 Spyder

Pirelli deschide anul 2024 echipand aventurile extreme a doi Porsche emblematici, cu anvelopele Scorpion All Terrain Plus pe Porsche 911 Dakar prin desertul african si cu anvelopele cu crampoane Stella Bianca pentru Porsche 550 Spyder pe pista inghetata din Zell Am See. Este o colaborare istorica care leaga Pirelli de producatorul auto din Stuttgart, atat de mult incat Porsche 911 a fost primul automobil care a avut o anvelopa marcata Pirelli in 1982.

Pirelli Scorpion All Terrain Plus, din Bavaria pana la Dakar

Niciodata un schimb de anvelope pe parcursul a 7.000 de kilometri pe asfalt, nisip, pamant si pietre: acesta este testul sustinut de un Porsche 911 Dakar echipat cu anvelope Pirelli Scorpion All Terrain Plus omologate pentru acest model. Masina, condusa de proprietarul sau, a pornit de la Porsche Zentrum Inntal din Raubling (Rosenheim), la sud-est de Munchen, in Germania, pentru a ajunge la Dakar, capitala Senegalului, urmand traseul Africa Eco Race, un raliu care in 12 etape a legat Nador, in Maroc, de Lacul Roz din Dakar, traversand Mauritania si Senegal. Un rezultat exceptional pentru anvelopele Pirelli Scorpion All Terrain Plus, care, desi sunt omologate pentru utilizarea pe strada, au facut fata traseului raliului alaturi de masinile de curse, aducand masina in siguranta la linia de sosire.

O isprava de 18 zile si 7.000 de kilometri de condus, caracterizata de conditii foarte diverse, inclusiv aproximativ 1.000 de kilometri de drumuri de pamant stancos in desert. Amosionatul-proprietar al lui 911 Dakar – un amator, nu un sofer profesionist – a condus mai intai pe autostrazile din Europa, apoi pe drumuri semi-asfaltate, de pamant, nisip si fonduri stancoase foarte accidentate, trecand de la iarna Alpilor la oscilatiile climatice tipice desertului, cu variatii de pana la 30 de grade Celsius in 12 ore. “O aventura unica, care ar fi fost cu siguranta foarte complicata fara astfel de anvelope valabile. Acestea s-au comportat intotdeauna in mod exceptional, chiar si in conditii foarte diferite”, a declarat Porsche Zentrum, de unde a pornit expeditia.

Pirelli Scorpion All Terrain Plus a fost dezvoltat ca echipament original pentru Porsche 911 Dakar tocmai pentru a sustine performantele ridicate tipice ale unui 911 si pentru a-i permite in acelasi timp sa faca fata celor mai dificile conditii off-road. Pirelli a combinat aceste caracteristici intr-o singura anvelopa datorita introducerii unei familii speciale de compusi si a unui design care a optimizat contactul cu solul al produsului si i-a intarit structura.

Pirelli Stella Bianca pentru doua modele Porsche istorice

Inca un model Porsche legendar a infruntat conditii extreme cu anvelope Pirelli, de data aceasta pe gheata: este vorba despre Porsche 550 Spyder prezent la F.A.T. Ice Race 2024, un eveniment al carui partener oficial este Pirelli, echipat cu anvelope Stella Bianca cu crampoane, realizate pe masura pentru aceasta ocazie speciala. Stella Bianca, cel mai longeviv design al benzii de rulare de la Pirelli, este disponibil si in dimensiunile 5.00/5.25-16 pentru Porsche 550 Spyder si 356 Pre-A, prima masina de curse cu motor central a marcii germane si, respectiv, primul model de serie construit la Stuttgart. Disponibila pe piata incepand cu luna februarie, anvelopa din familia Pirelli Collezione, dedicata masinilor clasice, are un aspect identic cu cel original, dar cu tehnologie moderna in interior pentru a oferi eficienta si siguranta chiar si pe suprafete umede. Exista multe elemente care fac trimitere la trecut: structura cu straturi incrucisate, banda de rulare reproiectata cu ajutorul documentelor istorice pastrate in arhiva Fundatiei Pirelli, logo-ul Pirelli cu scutul care caracteriza produsele din acei ani. Chiar si inscriptia de pe lateral aminteste de cea de atunci, in timp ce cuvantul “Corsa” indica versiunea sportiva a anvelopei.

Sursa »

Lasa un comentariu