Pentru a decide mai bine ce fel de anvelope de iarna ne sunt necesare, este chibzuit sa intelegem cum functioneaza tractiunea la nivelul anvelopa-drum.
Cu totii ne dorim o anvelopa care sa aiba tractiune buna pe tot parcursul anului, in orice conditii meteo, sa fie durabila si ieftina. Aceasta anvelopa inca nu exista, deoarece multe dintre calitatile pe care le dorim intruchipate intr-o singura anvelopa sunt contradictii tehnologice.
La nivel microscopic, o anvelopa nu este neteda. Suprafata benzii de rulare arata ca o zona muntoasa cu varfuri…

In timpul lunilor de iarna multi soferi din Europa utilizeaza anvelope pentru acest anotimp – in unele tari numai datorita obligativitatii utilizarii acestora printre care si Romania. Dupa putin timp de condus pe drum alunecos intelegi de ce trebuie sa folosesti anvelope de iarna. Este greu de inteles cat de multa aderenta ofera fata de…

Montarea si demontarea corecta a unor anvelope auto trebuie sa fie importante pentru conducatorul auto. Pentru a va monta cauciucurile alegeti service-uri autorizate cu un personal calificat si cu echipamentele corespunzatoare. Dupa ce ati cumparat noile anvelope trebuie sa mergeti cu ele la service pentru a fi inlocuite. In cazul unor anvelope cu banda de…

Citirea corecta a numarului DOT il ajuta pe sofer sa cunoasca informatii utile despre anvelopa pe care o are montata pe masina sau pe care intentioneaza sa o cumpere. Varsta unei anvelope poate fi usor identificata cu ajutorul numarului DOT ce se regaseste pe flancul cauciucului. Exista si situatii in care ultimele 4 cifre ale…

O data cu trecerea timpului cauciucul este afectat direct indiferent daca a fost mai mult timp depozitat decat folosit. Limita de folosinta a unei anvelope noi este de pana la 6 ani. Dupa aceasta perioada folosirea anvelopei indiferent de anotimp devine nesigura si poate pune in pericol siguranta dumneavoastra si a participantilor in trafic. Folosirea unui…

Incepand cu luna noiembrie 2011 va intra in vigoare legea conform careia cauciucurile de iarna/cauciucurile all season sunt obligatorii atat pentru autovehiculele comerciale, cat si pentru autoturisme, care circula pe drumuri publice acoperit de polei, gheata sau zapada. Pentru autovehiculele comerciale anvelopele de iarna/all season sunt obligatorii pentru axele motoare, in timp ce pentru autoturisme…

Conform legii incepand cu 1 noiembrie 2011 anvelopele de iarna si anvelopele all season vor deveni obligatorii. Unii conducatori auto nu au bani pentru a cumpara anvelope premium si se orienteaza catre anvelope low buget sau anvelope second hand. Ultimul segment este cel vizat de catre romanii „ingeniosi” care sunt capabili sa induca in eroare…

Pentru ca masina dumneavoastra sa fie un pic mai verde, va recomandam sa tineti cont de urmatoarele sfaturi:
Faceti cumparaturi ecologice – verificati inainte sa va achizitionati o noua masina cantitatea de dioxid de carbon emisa pe kilometru.
Planificati-va calatoria – o harta cu locurile pe care intentionati sa le vizitati si cum sa ajungeti…

Din luna noiembrie echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarna/anvelope all seasons va devein obligatorie. Nu multi conducatori auto sunt incantati de aceasta lege si se intreaba: cat de eficiente sunt cu adeverat aceste anvelope de iarna? Pe timp de iarna, nu este suficienta doar reducerea vitezei de deplasare. Diferenta unor metrii la franare poate insemna…

Odata cu aparitia primelor fenomene meteorologice caracteristice anotimpului rece exista posibilitatea cresterii numarului de accidente. Unii dintre conducatorii auto considera ca, desi anvelopele de iarna/all season au devenit obligatorii, nu sunt necesare pe un drum acoperit de zapada, gheata sau polei. Nimic mai gresit! Exista deosebiri concrete intre un cauciuc de iarna si un cauciuc…