Producatori de anvelopeSfaturi anvelopeStiai ca?Teste anvelope

In noua serie Extreme E Racing, punctele importante sunt la miza inca din etapa de calificare

Cand spectaculoasa noua serie de curse off-road Extreme E incepe cea de-a doua cursa a sezonului in Senegal, pe 29 si 30 mai, fanii sporturilor cu motor din intreaga lume vor descoperi un loc extraordinar si vehicule complet reproiectate, dar si un set unic si inovator reguli.

„Extreme E este o serie de curse off-road complet electrice”, explica Sandra Roslan, care este responsabila de proiect la partenerul fondator si sponsor principal Continental, „in care traseul este determinat de conditiile de la locurile respective. Pentru a-si indeplini propriile standarde ecologice, organizatorii nu vor aduce modificari mediului natural. Prin urmare, nu vor exista doua locatii la fel. Acest lucru va asigura o varietate maxima in seria de curse. ”

De fapt, distanta cursei este singura constanta in Extreme E, cursele se intind pe aproximativ 16 kilometri. Fiecare echipa este formata dintr-un sofer de sex masculin si unul de sex feminin, ambii trebuie sa abordeze cursul unul dupa altul. „Reprezentarea egala a echipelor este unica in motorsport si face parte din conceptul seriei de curse Extreme E”, spune Roslan. „Timpii ambilor soferi sunt adaugati impreuna.” Echipele in sine pot decide care dintre pilotii lor vor merge mai intai, iar numele nu vor fi anuntate decat imediat inainte de start, asigurand astfel dueluri mixte in timpul cursei.

Fiecare weekend de cursa se intinde pe doua zile: sesiunile de calificare au loc sambata, iar semifinalele si finala au loc duminica. „Exista doua curse in semifinale”, explica Roslan. „Fiecare dintre ele prezinta cele mai bune trei echipe din rundele de calificare. Celelalte trei echipe trec la Shootout si vor lupta pentru puncte de campionat. Primele doua masini din fiecare semifinala castiga un loc in finala pentru a alerga pentru treapta superioara a podiumului. ”

Un impuls HyperDrive va oferi o emotie suplimentara. „Acest bonus de viteza este disponibil fiecarui pilot din fiecare tura a cursei”, spune Roslan. „HyperDrive poate fi folosit in orice moment din weekend pentru a obtine un avantaj in cursa si este activat atunci cand soferul apasa un buton de pe volan. Odata presati, se vor bucura de o crestere a puterii pentru o perioada determinata, ceea ce face ca momentul acestei decizii sa fie crucial. ”

Mai mult decat atat, echipele pot castiga puncte de campionat nu numai prin finalizarea generala in fiecare weekend, ci si pe parcurs in timpul sesiunilor de calificare. „Calificatorul de top primeste 12 puncte”, spune Roslan. „Cu al doilea calificativ acordat 11 puncte si asa mai departe, facand fiecare sesiune importanta.” Pentru echipa castigatoare din finala, vor fi acordate 25 de puncte in fiecare weekend de cursa, pentru al doilea loc in clasament 19 puncte, pentru locul trei 18 puncte si pentru locul patru 15 puncte. Pentru pozitiile generale de la cinci la noua, vor fi acordate 12, 10, opt, sase si patru puncte.

In cursele, care vor fi transmise in direct in toata Europa, toate echipele vor incepe cu echipamente tehnice identice: un SUV supranumit ODYSSEY 21 echipat cu anvelope de curse CrossContact Extreme E de 37 inch, care au fost dezvoltate special pentru serie prin tehnologie compania Continental si aduce in mod fiabil cei 550 CP ai vehiculului pe pista in toate conditiile.

Prezentare generala a tuturor cursei pentru 2021

Al-Ula, Arabia Saudita 3/4 aprilie

Dakar, Senegal 29/30 mai

Kangerlussuaq, Groenlanda 28/29 august

Santarém, Brazilia 23/24 octombrie

Ushuaia, Tierra del Fuego 11/12 decembrie

(via »)

In noua serie Extreme E Racing, punctele importante sunt la miza inca din etapa de calificare

 

(via »)

Lasa un comentariu