Skip to content Skip to footer

Ghid definitiv pentru curatarea si detalierea anvelopelor

Avand in vedere cat de importante sunt anvelopele pentru aspectul general si performanta unei masini, sunt intotdeauna surprins cat de neglijate sunt, chiar si de catre entuziasti. Cei mai multi oameni doar pulverizeaza pe un strat gros de niste „stralucire a anvelopelor” pe baza de silicon gras fara nume si il numesc bun.

Rau. Doar rau.

Anvelopele sunt oarecum o parte sacrificiala a masinii, camionului sau motocicletei dvs. Se poarta mult de-a lungul timpului de la utilizare si de la elemente si chiar de la sezut. Gudronul de drum, murdaria, sarea, praful de frana, uleiurile, UV, oxigenul si ozonul va degradeaza anvelopele in timp.

De fapt, chiar daca nu v-ati uzat anvelopele, este recomandat sa le inlocuiti la fiecare 5 ani pentru a preveni defectiunile bruste din cauza cauciucului deteriorat.

Pansamentele ieftine pentru anvelope, de obicei pe baza de silicon, pot accelera de fapt aceasta defectare a anvelopelor datorita compozitiei lor chimice. De asemenea, se pot atasa pe vopsea si incepe sa decoloreze si sa o descompuna.

Scopul curatarii si detalierii anvelopelor ar trebui sa fie atat de a le imbunatati aspectul (sa arate nou), dar si de a proteja anvelopele, astfel incat sa reziste in siguranta o lunga perioada de timp.

Rumenirea si inflorirea anvelopelor

Anvelopele sunt fabricate cu o substanta chimica numita Antiozonant care ajuta la prevenirea degradarii (despicare, crapare, oxidare etc.) din contactul anvelopei cu ozonul (un gaz care face parte din atmosfera noastra).

Anvelopele sunt proiectate pentru a actiona antiozonantul prin cauciuc spre exterior, deoarece anvelopele sunt rulate pe pavaj, oferind un strat protector impotriva elementului.

Din pacate, antiozonantul se oxideaza rapid la o culoare maro o data ce intra in contact cu aerul. Aceasta este pelicula maro pe care o vedeti pe exteriorul anvelopelor dupa o utilizare prelungita fara curatare. Este adesea confundat cu doar un strat de praf de frana pe anvelopa.

Termenul corect pentru aceasta decolorare este inflorirea. Uitati-va la anvelopele altor masini data viitoare cand va aflati intr-o parcare. Veti vedea acest efect asupra aproape tuturor.

Anvelopele asezate si putrezirea uscata

Anvelopele care stau (masinile care nu se misca prea mult ca puful tau de garaj) nu pot aduce antiozonantul la suprafata si, prin urmare, nu au multa protectie impotriva elementelor (cu exceptia cazului in care adaugi ceva).

Anvelopele se vor descompune rapid si vor incepe sa dezvolte fisuri de-a lungul peretelui lateral cunoscute sub numele de putrezire uscata. Aceste fisuri pot duce si vor duce la defectarea prematura a anvelopei. Aceasta face parte din recomandarea de 5 ani de a inlocui anvelopele.

Este important sa tratati anvelopele care stau pentru a le prelungi viata. Vom intra putin in asta.

Mai intai sa vorbim despre cum sa curatam anvelopele si sa ne ocupam de rumenire / inflorire.

Curatatori de anvelope

Inainte de a putea aplica un pansament pentru anvelope, trebuie sa curatati anvelopele. Curatarea ajuta la indepartarea infloririi, redand aspectul negru al anvelopei si ofera o suprafata mai buna de care sa se agate pansamentul.

Pe anvelopele bine intretinute puteti folosi pur si simplu sapunul obisnuit de spalat auto sau un produs de curatare universal (APC) cu o manusa sau o perie dedicata. Pe anvelopele mai neglijate, va trebui sa utilizati un produs de curatare mai specific menit sa indeparteze inflorirea.

Cand cautati un agent de curatare a anvelopelor (pe care ati observat fara indoiala ca sunt prea multe), asigurati-va ca achizitionati unul care este sigur pe finisajul rotilor dvs., in cazul in care obtineti unul pe ele.

De asemenea, este important sa retineti ca multe produse de curatare a anvelopelor comerciale contin substante chimice dure si detergenti care pot accelera de fapt descompunerea stratului exterior de cauciuc si pot accelera inflorirea. Acesta este motivul pentru care este important sa incercati mai intai cele mai putin agresive mijloace de curatare a anvelopelor si sa utilizati cu moderatie produse de curatare comerciale. Daca trebuie sa apelati la un agent de curatare a anvelopelor, incercati mai intai un agent de curatare precum McKee’s 37 Tire and Rubber Rejuvenator, care nu este dur, dar totusi curata foarte bine praful inflorit, gudronul si praful de frana.

Este in regula daca a ramas putin din rumenire dupa curatare. Este aproape imposibil sa elimini totul. Aspectul maro va disparea odata ce adaugati un pansament de calitate pentru anvelope.

Cum sa curatati o anvelopa

Curatarea efectiva a unei anvelope este foarte simpla:

  • Clatiti anvelopa cu furtunul.
  • Folosind sampon si apa obisnuite pentru autovehicule, frecati anvelopa cu miscari inainte si inapoi cu un burete, un burete sau o perie dedicata.
  • Clatiti anvelopa cu furtunul.
  • Daca ramane murdarie, puteti usca anvelopa si stropiti cu APC (detergent universal).
  • Frecati inainte si inapoi cu un burete sau o perie.
  • Clatiti din nou anvelopa cu apa.
  • Daca anvelopa este inca in stare proasta, va trebui sa repetati spalarea cu un agent de curatare special pentru anvelope.
  • Clatiti o ultima data.

Pansamente pentru anvelope (alias Tire Shine)

Inainte de a aplica un pansament pentru anvelope, asigurati-va ca ati curatat anvelopele. Pansamentele pentru anvelope adera mai bine la cauciucul curatat si vor avea un aspect mai uniform, negru. Peretii albi si literele albe in relief vor arata, de asemenea, mai bine.

La fel cum sunt disponibile o multime de produse de curatare a anvelopelor si rotilor, exista o multime de pansamente (majoritatea fiind groaznice).

Exista doua tipuri principale de imbracaminte pentru anvelope: pe baza de apa si pe baza de solventi. Pansamentele pe baza de apa sunt o combinatie de polimeri sintetici si uleiuri naturale transportate in apa, care ofera de obicei un finisaj negras, negru mat pana la satinat anvelopei. Aceasta este preferinta mea personala in aspect. Este acel aspect de „anvelopa noua” fata de aspectul de plastic gras al agentilor de curatare cu solventi ieftini.

Pansamentele pe baza de apa, de asemenea, absorb si hranesc anvelopele, mai degraba decat sa stea doar deasupra si potential sa se arunce pe vopsea. Multe chiar contin inhibitori UV care adauga un strat de protectie UV anvelopei care ajuta la prevenirea decolorarii, intaririi si crapaturii. In plus, pansamentele pe baza de apa sunt de obicei ecologice.

Singurul dezavantaj al pansamentelor pe baza de apa este longevitatea lor. Daca masina dumneavoastra este condusa in ploaie, aspectul intunecat si negru satinat al pansamentului se va estompa intr-o saptamana sau doua. Daca masina ta este o regina de garaj care este condusa numai cand este frumos afara, vei primi cateva saptamani de protectie si aspect.

Pansamentele pe baza de solventi, pe de alta parte, dureaza mult mai mult timp. Pansamentele pentru anvelope pe baza de solventi folosesc de obicei un silicon hidrocarburic pentru a transporta polimerii si uleiurile. Din pacate, acest lucru confera de obicei un aspect gras, asemanator plasticului, de care nu-mi place. De asemenea, au tendinta de a strange anvelopele pe ornamentele si vopseaua din jur.

Solventii din aceste pansamente pot fi, de asemenea, duri asupra anvelopelor in timp, in special in pansamentele ieftine fara nume, oferind un beneficiu superficial si, in cele din urma, irosind banii.

Recomandarea mea generala in pansamentele pentru anvelope este sa incepeti cu un pansament de calitate pe baza de apa, cum ar fi Meguiar’s Hyper Dressing sau Optimum Opti-bond Gel. Va trebui sa le aplicati din nou mai des daca conduceti pe vreme neplacuta, dar nu vor atrage praful precum pansamentele de silicon, nu va vor degrada anvelopele si nu vor prinde vopseaua si ornamentele din jur.

Acoperiri pentru anvelope

Acoperirile pentru anvelope precum Mckee’s 37 Tire Coating sunt un produs nou pentru piata de detaliere. Diferitele marci folosesc o formula diferita, dar toate sunt, in general, un polimer acrilic sau alt polimer suspendat intr-un solvent care se evapora si lasa un strat microsubtire, flexibil pe anvelopa. Este ca un strat transparent flexibil pentru anvelopele tale.

Beneficiul pretins al acestor acoperiri este longevitatea, care dureaza pana la un an cu pregatirea si aplicarea corespunzatoare. Avand in vedere ca este un produs cu adevarat de nisa, nu veti gasi multa dragoste pe site-urile de cumparaturi majore care se adreseaza mai mult la neprofesionist.

Dezavantajul este ca necesita o anvelopa perfect curata pentru a functiona bine, ceea ce este greu de obtinut daca anvelopele tale au in trecut pansamente de silicon pe baza de solventi sau pur si simplu sunt cu adevarat neglijate. Veti petrece destul de mult timp pe fiecare anvelopa, curatand pansamentele anterioare, inflorind si alte murdarie de drum.

Momentan nu sunt vandut pe aceste acoperiri si nu le pot recomanda. Inca nu am avut o experienta perfect pozitiva cu ei si pot obtine rezultate similare, daca nu chiar mai bune, folosind pansamentele mai comune de acolo.

Cum se aplica luciu pentru anvelope (pansamente pentru anvelope)

Aplicarea unui pansament pentru anvelope depinde in intregime de ce marca si de ce tip utilizati. Pentru cel mai bun mod de a aplica pansamentul pentru anvelope, consultati instructiunile de pe flacon. In general, prefer sa:

  • Aplicati pansamentul pe un prosop sau un burete din microfibra dedicat.
  • Utilizati prosopul sau buretele pentru a sterge pansamentul de pe anvelopa intr-o miscare in zig-zaging in sus si in jos, de la roata la exteriorul anvelopei, in jurul intregii anvelope. Acest lucru ajuta la acoperirea completa de la banda de rulare pana la roata.
  • Uniformizeaza pansamentul stergand anvelopa intr-o miscare circulara in jurul rotii. Acest lucru netezeste aspectul pansamentului.
  • Asteptati ca pansamentul sa se absoarba sau sa se usuce timp de cateva minute si apoi continuati cu un alt prosop din microfibra dedicat in jurul anvelopei pentru a indeparta orice reziduu si pentru a netezi din nou aspectul.

Cum se aplica o acoperire pentru anvelope

Acoperirile anvelopelor sunt foarte specifice producatorului. Nu pot da un sfat general cu privire la aplicarea unui strat, in afara de a ma asigura ca anvelopele sunt extrem de curate inainte de a pune stratul. Daca anvelopa dvs. inca respinge apa dupa spalare si inainte de acoperire, atunci nu este suficient de curata si trebuie sa o loviti din nou cu APC sau cu solutia de curatare a anvelopelor si mai multa unsoare pentru cot.

(via »)

Lasa un comentariu