Skip to content Skip to footer

Noua gama de anvelope all-seasons Pirelli Cinturato All Season SF2 – pentru prima data o banda de rulare adaptiva

Noile anvelope Pirelli

Pirelli a lansat cele mai recente anvelope all-seasons, Cinturato All Season SF2. Aceasta este conceputa pentru a oferi o gama larga de performanta, atat in conditiile de iarna, cat si de vara. Compania spune ca acest lucru este posibil datorita unui nou design compus si al benzii de rulare, care se adapteaza automat la diferitele varfuri de temperatura din vara (temperaturi pozitive) si iarna (varfuri negative).

In conditii de iarna, cu temperaturi scazute, canelurile de pe banda de rulare raman deschise pentru a asigura o tractiune mai buna pe zapada si se inchid la franare in conditii umede si uscate, consolidand blocurile benzii de rulare si generand o aderenta sporita pe suprafata drumului.

Pierangelo Misani, vicepresedinte senior al cercetarii si dezvoltarii si cibernetic la Pirelli, a explicat principiul functionarii: „Pentru a oferi aderenta atunci cand conducem pe zapada, o anvelopa trebuie sa taie suprafata zapezii si sa prinda zapada insasi pentru a asigura aderenta, deoarece zapada cu zapada are o aderenta mai mare decat cauciucul cu zapada. Din acest punct de vedere, gusturile anvelopelor tipice de iarna sunt fundamentale. Acest lucru este acelasi pentru anvelopele pentru toate anotimpurile. In SF2 veti vedea ca sipele sunt liniare, nu in zigzag ca o anvelopa tipica de iarna. Acest lucru se datoreaza faptului ca trebuie sa lucreze si vara.”

„O zona tipica de contact nu este mai mare de patru carduri de credit”, a continuat el. „Pentru a taia zapada in aceasta zona, avem, aproape incredibil, 3,8m de margini. Si sipele au, de asemenea, un design 3D, deoarece trebuie sa prinda zapada iarna, in conditii de temperatura scazuta, pentru a oferi aderenta. Dar, de indata ce vine vorba de conditii mai calde, de indata ce aplicam cuplul sau conducem, peretii lamelor 3D tind sa se sprijine unul pe celalalt si sa se inchida. La inchidere, acestea cresc rigiditatea blocului si imbunatatesc aderenta si stabilitatea.”

Pirelli observa cum compusul schimba si caracteristicile in functie de temperatura: moale si adaptabil pentru conditii reci si umede, rigid si stabil atunci cand este uscat. Acest lucru se realizeaza prin amestecarea atenta a componentelor compusului, care include materiale polimerice bifazice legate chimic de particule de silice – un concept despre care Pirelli sustine ca ofera, de asemenea, o rezistenta la rulare mai mica, pentru un consum mai redus de combustibil sau o gama mai mare de baterii.

Misani a subliniat ca dezvoltarea unei anvelope cu o gama de operare atat de larga a fost departe de a fi usoara si a fost posibila numai datorita dependentei de instrumentele de proiectare digitale.

„Dezvoltarea unei anvelope all seasons este una dintre cele mai provocatoare sarcini pentru cercetare si dezvoltare, datorita necesitatii de a indeplini cel mai larg spectru de utilizare. Abordarea virtuala pe care am folosit-o pe scara larga atunci cand am dezvoltat acest produs ne-a permis sa studiem in detaliu miscarea si comportamentul modelului benzii de rulare. Aceasta a fost singura modalitate de a atinge una dintre cele mai provocatoare obiective pe care le-am avut: o crestere cu 50% a kilometrajului fata de iteratia anterioara.”

El a mentionat ca optimizarea blocurilor de rulare a fost un domeniu care a beneficiat in mod deosebit de aceasta abordare de proiectare.

„Blocurile benzii de rulare de la marginea patch-ului de contact trebuie sa accelereze brusc, deoarece lasand patch-ul de contact si intrand in rulare libera, acestea isi maresc viteza. Acolo se intampla uzura. Datorita virtualizarii, am reusit sa controlam deformarea elementelor individuale din acea zona critica intr-un mod care reduce disiparea totala a energiei cu aproximativ 13%”, a concluzionat el.

Sursa: Pirelli employs adaptive tread pattern and compounds for new all-season tire range | Tire Technology International.

Noile anvelope Pirelli
Noile anvelope Pirelli
Noile anvelope Pirelli
Noile anvelope Pirelli

Lasa un comentariu

0/5