Skip to content Skip to footer

Bridgestone Turanza 6 vs Michelin Primacy 4+

Bridgestone Turanza 6 vs Michelin Primacy 4+: Dupa 5 ani de performante constante in segmentul de turisme, Bridgestone si-a luat in cele din urma ramas bun de la Turanza T005 si a introdus Turanza 6 ca succesor al acestuia in 2023. Prezentand o linie impecabila de franare pe carosabil umed cu eticheta “A”, plus un kilometraj superior si pretentii de eficienta imbunatatita a consumului de combustibil/energie, Turanza 6 arata cu siguranta ca o anvelopa de top pe care nu te deranjeaza sa o ai cu tine in zilele de vara. Haideti sa punem Turanza 6 cu cea mai buna anvelopa de turism de pe piata “Michelin Primacy 4+” si sa vedem care va iesi pe primul loc !

Rezultate

Rezultatele de mai jos au fost preluate de pe “Bridgestone Turanza 6 press”. Testele au fost efectuate de TÜV SÜD la cererea Bridgestone. Un cuvant de precautie aici, deoarece acestea sunt date de testare furnizate de Bridgestone, este greu sa nu excludem orice prejudecati. Chiar daca testul este comandat de o terta parte, sunt prezentate doar performantele pe carosabil umed, fara date privind alte criterii de performanta. Stiind ca anvelopele sunt un joc de conflict de tinte, a fi bun intr-un domeniu sacrifica de obicei performanta in alte domenii. Prin urmare, numai prin evaluarea unui test complet de performanta ne-ar permite sa vedem cu adevarat intregul potential al modelului Turanza 6.

De data aceasta au fost testate in total 4 anvelope, inclusiv Premium Contact 6 de la Continental si Cinturato P7 (P7C2) de la Pirelli. Graficul de mai jos prezinta comparatia dintre Bridgestone Turanza 6 vs. Michelin Primacy 4+ pe baza categoriei de performanta relevante. Bridgestone Turanza 6 a fost stabilit ca referinta, deci la nivelul de 100%.

Dimensiunea anvelopei de interes este 245/45 R18, care este o dimensiune comuna pentru Audi A6 si Volvo S90. Pentru mai multe informatii, puteti consulta cel mai recent tabel cu dimensiunile anvelopelor. Testele sunt efectuate pe 2 vehicule diferite, respectiv BMW 520i si BMW 530d.

Umed

Coeficientul de frecare al coeficientului anvelopa/strada scade dramatic pe drumuri umede in comparatie cu drumurile uscate. Prin urmare, este mai probabil sa aveti un accident rutier in conditii de ploaie decat intr-o zi insorita. Acest aspect a fost atat de important incat eticheta UE are franarea pe carosabil umed ca unul dintre cele trei criterii. Atat Primacy 4+, cat si noul Turanza 6 sunt etichetate “A” la franarea pe carosabil umed, ceea ce ar crea o batalie foarte interesanta.

Pe baza rezultatelor obtinute la franarea pe teren umed, Turanza 6 a reusit sa franeze mai bine decat Primacy 4+ cu 2,3 m (7,5 picioare). Aceasta este o lungime uimitoare, care reprezinta peste jumatate din lungimea unui Volkswagen Golf obisnuit. Testul a fost efectuat de la o viteza de 80 km/h (50mph) pana la 20 km/h (12mph). Doar Premium Contact 6 s-a descurcat mai bine decat Primacy 4+, fiind in fruntea clasamentului cu un total de 33 m, fata de 33,7 m al lui Turanza 6. A fost testata si aderenta laterala pe carosabil umed si, din nou, noul Turanza 6 a fost cu aproape 5% mai bun in comparatie cu Primacy 4+.

Aquaplanarea a fost principalul punct forte al Primacy, dar lucrurile s-au schimbat complet, deoarece Turanza 6 a fost cu 1,5% mai bun la aquaplanare directa. Acest lucru ar putea fi atribuit noului sau compus de franare pe teren umed, care contribuie la performantele sale in materie de aquaplaning. A fost testat, de asemenea, aquaplaningul in curba si Turanza 6 conduce din nou in frunte cu un avantaj de aproape 10% fata de Primacy 4+.

In general, in categoria de anvelope pentru teren umed, Turanza 6 este in mod clar cel mai performant pneu pentru teren umed.

Primacy 4+ :
-6,4% la franarea pe teren umed
-4,9% la aderenta laterala pe teren umed
-1,5% la acvaplanarea in linie dreapta
-9,8% la aquaplaning in curba

Rezumat

In concluzie, este destul de clar ca Turanza 6 este de facto maestrul pe carosabil umed, dupa cum o demonstreaza rezultatele sale pe carosabil umed. Cu toate acestea, neavand in vedere rezultatele pe uscat, rezistenta la rulare si zgomotul/confort, este greu de determinat daca are tot pachetul necesar pentru a invinge binecunoscutul Primacy 4+. Acestea fiind spuse, va rugam sa ramaneti la curent cu actualizarile din sezonul de teste de presa din vara anului 2023 pentru a obtine rezultatele complete ale testului de presa al Turanza 6 si pentru a vedea daca putem incorona un castigator !

(via »)

Lasa un comentariu