Skip to content Skip to footer

Scuderia Ferrari lanseaza SF-23 cu o demonstratie live inainte de sezonul 2023 al Formulei 1

SF-23 a fost prezentat in fata a 500 de fani pe circuitul Ferrari de la Fiorano, in Italia, masina efectuand mai multe tururi de circuit. Vehiculul este a 69-a masina construita de Ferrari si va concura in Campionatul Mondial de Formula 1 din 2023.

Imbracat intr-o culoare rosie mata, nou-nouta, creata de Ferrari Design, cu componente contrastante din carbon naked, SF-23 a luat startul pe circuit cu Charles Leclerc la control pentru cateva tururi, urmat de Carlos Sainz.

Propulsat de un motor V6 turbo de 1,6 litri, de 90° (cod motor 066/10), capabil sa atinga 15.000 rpm, SF-23 este construit pe un sasiu alveolar din compozit de fibra de carbon, cu o suspensie fata cu tija de impingere si o suspensie spate cu tija de tractiune. Cu lichidul de racire, uleiul si soferul la bord, vehiculul cantareste doar 798 kg.

“In ultimele cinci saptamani, am avut ocazia sa cunosc multi membri ai echipei noastre”, a declarat Frédéric Vasseur, directorul echipei. “Avem un grup extraordinar de oameni aici si este clar ca motivatia este ridicata in intreaga echipa. Astazi lansam concurentul nostru pentru 2023 impreuna cu partenerii nostri si cu Tifosi si sunt foarte multumit de felul in care arata masina.

“Atentia noastra se va indrepta in curand catre un alt aspect, si anume viteza si performanta sa. Avem doi piloti talentati care sunt dornici sa castige si care au abilitatile necesare pentru a realiza acest lucru. Obiectivul nostru este sa castigam campionatul, ceea ce nu va fi o sarcina usoara, deoarece concurentii nostri vor avea in minte exact acelasi obiectiv. Trebuie sa aducem cu noi mentalitatea potrivita si sa lucram mereu pentru a fi mai buni maine decat suntem astazi.”

“Masina noastra din 2023 este o evolutie a celei cu care am concurat anul trecut, dar, in realitate, a fost complet reproiectata”, a explicat Enrico Cardile, seful zonei de sasiu. “Pe partea aerodinamica, am crescut forta de apasare verticala, pentru a ne adapta in continuare la noile reglementari aero si pentru a obtine caracteristicile de echilibru dorite. Suspensia a fost, de asemenea, reproiectata, pentru a sustine aerodinamica si pentru a creste gama de ajustari care pot fi facute la masina pe circuit.

“Cele mai evidente schimbari sunt in zona suspensiei fata, unde am trecut la o tija de pista joasa. Aripa fata este, de asemenea, diferita, la fel ca si constructia nasului, in timp ce caroseria este o versiune mai extrema a ceea ce am vazut sezonul trecut.”

“Lucrarile de pregatire pentru noul sezon sunt, de obicei, una dintre cele mai aglomerate perioade ale anului, iar aceasta iarna nu a facut exceptie”, a comentat Enrico Gualtieri, seful zonei de unitati de putere. “PU-urile au fost inghetate inca de anul trecut, inclusiv fluidele, uleiul si combustibilul, iar singurele modificari permise sunt cele legate de fiabilitate, care a fost calcaiul nostru de Ahile in sezonul trecut.

“Ne-am concentrat pe motorul cu combustie interna si pe motoarele electrice. In acelasi timp, am incercat sa valorificam experienta acumulata pe circuit in sezonul trecut si am analizat toate reactiile si semnele de slabiciune ale componentelor PU pe care le-am folosit. De asemenea, am revizuit procedurile de asamblare.”

Gualtieri a continuat: “Am incercat sa intelegem cauzele profunde ale problemelor pe care le-am intalnit pe circuit si am folosit toate instrumentele disponibile pentru a incerca sa le rezolvam. Au fost implicate toate domeniile, de la proiectare la experimentare, pentru a incerca si testa noi solutii intr-un timp foarte scurt. Munca nu se termina niciodata, bazandu-se pe imbunatatirea continua a componentelor pentru a incerca sa atinga nivelul de fiabilitate necesar.”

 

SF-23 va concura in prima sa cursa cu pilotii Charles Leclerc si Carlos Sainz la volan, la Marele Premiu al Bahrainului din 5 martie 2023.

(via »)

Lasa un comentariu