Sfaturi anvelope

Montarea crampoanelor la anvelopele de iarna

By 20/12/2011 No Comments

 

Daca v-ati hotarat sa folositi anvelope cu crampoane pe timpul iernii, trebuie sa aveti in vedere o serie de informatii necesare.

In primul rand acest echipament se impune sa fie folosit in conditii de iarna severe, cu drumuri acoperite cu zapada sau gheata.

Principalul avantaj al anvelopelor de iarna cu crampoane este ca ele imbunatatesc capacitatile de manevrare si de franare ale vehiculului in conditii grele de iarna . Acest lucru va reduce, de asemenea, si riscurile de a va implica intr-un accident de trafic.

Dezavantajul major al pneurilor cu crampoane este ca ele deterioreaza pavajul, din aceasta cauza nefiind permise in unele tari sau avand utilizare limitata. De asemenea au si un zgomot mai mare la rulaj. Prin urmare, inainte de a va instala pneuri cu crampoane pe vehiculul dumneavoastra, ar trebui sa fiti siguri ca nu veti calatori, in afara granitei, in tari care  interzic folosirea crampoanelor.

Anglia Permise ori de câte ori condiţiile meteorologice impun Italia Permise 15.10. – 15.04.
Austria Permise de la 15.01 pana dupa Paşte. Letonia Permise 01.10. – 01.04.
Belgia Permise 01.11.  – 31.03. Lituania Permise 01.10. – 01.04.
Cipru Permise Luxembourg Permise 01.12. – 31.03.
Danemarca Permise 01.10. – 30.04. Norvegia Permise 01.11. – pana dupa sfarsitul de saptamana de Paste
Elvetia Permise 01.10. – 30.04. Olanda Permise pentru transport  turistic
Finlanda Permise 01.11. – 24.04. Spania Permise 15.11. – 31.03.
Franta Permise 01.11.  – 31.03. Suedia Permise 01.11. – pana dupa sfarsitul de saptamana de Paste
Islanda Permise 15.11. – 15.04. Ucraina Permise

Crampoanele de anvelope se instaleaza de obicei la un centru de service anvelope folosind echipament specializat. Multe branduri de anvelope de iarna au orificii proiectate pentru a accepta crampoane.

Se recomanda ca numai la anvelopele noi sa fie montate crampoane deoarece orificiile pentru crampoane de la anvelopele care au fost folosite anterior se umplu cu murdarie si nu asigura o montare corespunzatoare.

Multi producatori de de anvelope indica pe flancul anvelopei numarul de crampon TSMI corect de utilizat. În cazul in care nu este indicat, atunci centrul de service trebuie sa masoare adancimea gaurii cramponului si sa-l potrivesca la lungimea corpului cramponiului pentru a determina cramponul corect pentru anvelopa.

Un crampon instalat in mod corect trebuie sa iasa din banda de rulare a anvelopei doar cu 1 mm din pinul carburii de tungsten. Un maxim de 1 mm din corp poate sa iasa, de asemenea, in asa fel incat cramponul sa stea corect în aceasta conditie.

 Anumite crampoane speciale şi crampoanele pentru competitii de curse au protuberanta mult mai proeminenta. Cu toate acestea, aceste crampoane de tip raliu nu ar trebui să fie folosite pe pavajul gol.

 Testarile extinse realizate de catre departamentele de autostrazi din intreaga lume au ajuns la concluzia ca pneurile de iarna moderne si crampoanele de anvelope produc mult mai putine daune la drumuri decat crampoanele folosite acum 40 de ani.Utilizarea de anvelope radiale, compusi mai buni folositi la realizarea drumului ca si crampoanele mai usoare ca greutate au contribuit la reducerea semnificativa a uzurii drumurilor si formarea fagaselor.

Din punct de vedere al sigurantei folosirii, un cramponul de anvelopa instalat corect are putine sanse de a iesi din anvelopa in timpul mersului. Cauciucul anvelopei se comprima foarte puternic in jurul flansei de la baza cramponului iar viteza de rotatie a anvelopei nu este suficient de mare pentru a indeparta cramponul din orificiul de fixare.

Taguri: , , , , ,

Lasa un comentariu