Invinge iarna utilizand anvelope corespunzatoare pentru zapada, gheata si temperatura sub 0 grade

In timpul lunilor de iarna multi soferi din Europa utilizeaza anvelope pentru acest anotimp – in unele tari numai datorita obligativitatii utilizarii acestora printre care si Romania. Dupa putin timp de condus pe drum alunecos intelegi de ce trebuie sa folosesti anvelope de iarna. Este greu de inteles cat de multa aderenta ofera fata de anvelopele de vara.
Expertii unei reviste britanice au testat 6 anvelope de iarna, una all season si o anvelopa de vara pentru a arata diferentele dintre performantele acestora.

Detaliile testului:

Acestia au testat o anvelopa de o dimensiune uzuala, 205/55 R16 H pe un Ford Focus si un VW Golf. Fiecare anvelopa castigatoare este punctata cu 100 de procente, rezultatele fiind proportonale dupa performantele anvelopelor.

Marci testate:

1.Continental ContiWinterContact TS830
2.Dunlop SP Winter Sport 3D
3.Goodyear UltraGrip 7+
4.Nokian WR G2
5.Pirelli Sottozero Winter 210 Serie II
6.Vredestein Snowtrac 3
7.Vredestein Quatrac 3 (anvelope all-season)
8.Continental ContiPremiumContact 2 (anvelope de vara)`

Rezultatele testului:

1.Zgomot la rulare

Pentru multi soferi, in special cei care ajung sa petreaca o perioada mai mare din zi la volanul masinii, zgomotul si conforul la rulare sunt esentiale in alegerea anvelopelor. Testarea a constat in rularea autovehiculelro cu o viteza de 80 km/h cu motorul oprit.

zgomot la rulare

2.Rezistenta la rulare

Asa cum am devenit cu totii constienti de preturile combustibililor si a amprentei de carbon, utilizarea anvelopelor de iarna va mari consumul? Rezistenta la rulare este punctul central al consumului de carburant – masoara puterea necesara pentru rotirea anvelopei. Rezultatele demonstreaza ca modul in care o anvelopa ruleaza are puin de-a face cuconditiile in care va fi folosit. O aproximare este ca 6 % diferenta in rezistenta la rulare reprezinta 1% diferenta in consum.

rezistenta la rulare
3.Manevrabilitate de uscat
Rezultatul se baseaza pe timpul intrgistrat intr-o tura de circuit.
manevrabilitate pe uscat
4.Franarea pe uscat
S-au efectuat opriri de urgenta de la 100 km/h – pe uscat nu a fost surprinzator faptul ca anvelopele de vara au obtinut rezultate maxime.
franare pe uscat
5.Pret
Este greu sa evaluezi preturile anvelopelor datorita usurintei cu care acestea se schimba. Pentru acest test preturile au fost preluate de pe un magazin de anvelope online.
pret
6.Acvaplanare (linie dreapta/in curba)
Acvaplanarea are ca variabla de la o anvelopa la alta amprentele acestora. Este foarte important ca cantitatea de apa pe care o intalneste anvelopa sa o poata degaja in lateralele acesteia pentru un contact cu solul cat mai bun.
acvaplanare in linie dreapta
acvaplanare in curba
7.Manevrabilitate pe ud
Starea vremii in momentul tesului a ajutat ca anvelopele de vara sa se pozitioneze in frunte. Dupa cum se observa anvelopele all season nu sunt potrivite in conditii de ploaie.
manevrabilitate pe ud
8.Franare pe ud
franare pe ud
9.Manevrabilitate pe zapada
manevrabilitate pe zapada
10.Tractiune pe zapada
tractiune pe zapada
11.Franare pe zapada
franare pe zapada

 

Rezultatele testului

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Lasa un raspuns