Skip to content Skip to footer

Descoperirea noului Ferrari P80/C

Un nou Ferrari conceput ca o interpretare complet originala a conceptului Sports Prototype – acesta este spiritul celui mai recent model Ferrari: P80/C. Daca suna ca o provocare descurajanta de creat, cu siguranta este; dar este unul pe care Centrul de stil Ferrari, condus de Flavio Manzoni, impreuna cu echipele de inginerie si aerodinamica Ferrari, au dorit sa o abordeze. Lucrand mana in mana cu clientul masinii, acestia au creat o noua „Masina erou” unica, cu un suflet unic.

Aici, pe langa imagini cu masina, puteti urmari pas cu pas dezvoltarea masinii, atat prin desene, cat si prin interviu video cu unii dintre oamenii Ferrari care au contribuit la nasterea lui P80/C.

Rezumatul a fost de a crea un prototip sportiv modern inspirat de unele dintre cele mai emblematice modele din istoria Ferrari, cum ar fi 330 P3/P4 si Dino 206 S din anii 1960 – masini extrem de radicale la vremea lor si pictograme instantanee. Desi concepute ca masini de pista, influenta lor s-a extins cu mult dincolo de circuitul de curse, inspirand o serie intreaga de Ferrari de sosea dramatic de elegante.

Proiectul P80/C a avut cea mai lunga perioada de dezvoltare dintre orice Ferrari unica pana in prezent, lucrarile la el au inceput inca din 2015. De ce a fost nevoie de atat de mult timp? Pentru ca echipa a facut o investitie atat de uriasa in cercetare, atat in ​​ceea ce priveste proiectarea, cat si inginerie. Fiecare element de performanta si aerodinamica a fost analizat cu meticulozitate, intr-un proces care distinge aceasta masina de modelele Ferrari anterioare.

Proiecte ca acesta tind sa fie reinterpretari stilistice ale unui model actual din gama Ferrari. P80/C este foarte diferit: este o masina de pista pura, in care performanta de varf este un factor major. Acest lucru nu numai ca a inspirat echipa de design in ceea ce priveste stilul, dar i-a si determinat sa aleaga Ferrari 488 GT3 ca baza. Nu numai ca aceasta legenda a curselor are performante extrem de ridicate, dar are si un ampatament mai lung (50 mm peste 488 GTB), ceea ce a oferit echipei de proiectare o dimensiune creativa suplimentara.

Ferrari 488 are un aspect clasic, cu cabina de pilotaj pozitionata in mijlocul masinii, vazuta din lateral. Sasiul GT, in schimb, permite un accent mai mare pe cabina inainte, cu un spate alungit, dand masinii un caracter puternic agresiv. Designul unic al lui P80/C are legaturi puternice si clare cu clasicele curse Ferrari, cum ar fi 330 P3/P4, Dino 206 S si 250 LM.

O forma uimitoare de pana domina vederea laterala a masinii din partea din fata. Formele curbate si musculoase ale aripilor sunt subliniate de „conforturi” care se imbina in prizele de aer laterale care alimenteaza motorul, dand impresia ca cabina este fuzionata ca una cu caroseria. Partea din fata este, de asemenea, separata inteligent, vizual vorbind, de partea din spate.

Parbrizul invesmantat nuantat face referire in mod clar la emblematicele prototipuri sportive Ferrari din trecut, in timp ce contraforturile zburatoare care converg catre acoperis par sa faca serul sa semene cu vizorul castii unui sofer de curse. Deoarece P80/C este destinat exclusiv utilizarii pe pista, designerii sai au avut libertatea de a renunta la elementele esentiale intr-o masina de drum.

De exemplu, farurile au disparut efectiv – de fapt, au fost reduse la simple fante care amintesc de prizele de aer din grila lui 330 P3/P4. Aceeasi atingere se repeta in spatele masinii: spoilerul din spate – care este extrem de larg pentru a-si maximiza performantele aerodinamice – incorporeaza doua faruri din spate care par sa arate ca orificiile de ventilatie, reflectand perfect designul fata.

Arhitectura in stil „catamaran” a partii din spate inseamna ca nu exista aproape nicio caroserie din spate, permitand trenului de rulare al masinii sa fie complet vizibil. Exista o grila simpla care ajuta la indepartarea caldurii din compartimentul motorului, plus un difuzor proeminent din spate care aproape ca pare sa „pluteasca” in spate.

Intre timp, capacul concav al motorului cu jaluzele sale din aluminiu reprezinta o alta referinta clara la Ferrari 330 P3/P4. P80/C este realizat in intregime din fibra de carbon, care este lasata goala oriunde piesele au o functie pur tehnica.

In schimb, caroseria principala este vopsita intr-un rosu aprins numit Rosso Vero – un nume ales de client, care demonstreaza ca loialitatea lui fata de traditia Ferrari Sports Prototype se extinde si la culoare.

(via »)

Lasa un comentariu