Skip to content Skip to footer

Anvelopele de 18 inci din 2022 o “realizare uriasa”, spune seful Pirelli in timp ce dezvaluie rezultatele testelor

Seful Pirelli, Mario Isola, a subliniat concluziile testelor riguroase din sezonul trecut ale anvelopelor de 18 inci noi pentru 2022, care spera ca vor ajuta la imbunatatirea spectacolului de curse alaturi de noua generatie de masini de Formula 1.

Furnizorii de anvelope din F1 au sustinut 28 de zile de testare pentru noile anvelope mai mari in 2021, folosind masini cu catari de la noua din 10 echipe (Williams a renuntat) si Isola – seful Pirelli F1 si curse de masini – a inceput 2022 salutand eforturile sale. echipa de sport cu motor.

El a spus: „Intr-un sezon incarcat, cu toate constrangerile si 22 de curse, cred ca a fost o mare realizare [de a dezvolta anvelopa de 18 inchi]. De asemenea, pentru ca… aceasta anvelopa este proiectata intr-un mod diferit, cu tinte diferite: soferii nostri cer mai putina supraincalzire, mai putina degradare, vor sa impinga anvelopele, vor sa lupte pe pista si clar am decis si am fost de acord cu FIA, FOM si echipele sa urmeze aceasta directie.

„Asadar, a trebuit sa proiectam un profil nou, o noua constructie, sa optimizam amprenta la sol, sa proiectam o noua gama de compusi. Este un produs complet nou, cu o abordare noua si cred ca va fi destul de util si pentru alte activitati din companie.”

Isola nu numai ca a promovat aspectele pozitive ale anvelopelor de F1 de 18 inchi ale Pirelli, dar a afirmat ca caracteristicile acestora se preteaza mai mult spre relevanta pentru drum decat anvelopele anterioare de 13 inchi, adaugand ca furnizorii urmaresc sa devina complet neutri in carbon pana in 2030 – oglindind propria strategie de sustenabilitate a F1. .

Pe langa testele de sezon pentru anvelopele de 18 inci, Pirelli a organizat si un test de doua zile in Abu Dhabi dupa finalul sezonului, cu noua echipe demontate. Isola a explicat de ce rezultatele testului Yas Marina s-au dovedit a fi, de asemenea, nepretuite.

„Prin comparatie cu testele de dezvoltare a anvelopelor pe care le-am desfasurat in sezon, as spune ca am confirmat ca noul produs are caracteristicile pe care le-am mentionat anterior, deci: mai putina supraincalzire, soferii au posibilitatea de a impinge mai mult. Acest lucru a fost important in Abu Dhabi, pentru ca in Abu Dhabi am avut si putin trafic. A fost ceva ce nu am putut simula in timpul testului nostru de dezvoltare a anvelopelor, unde aveam o masina care rula pe pista sau maximum doua masini”, a continuat Isola.

„In ceea ce priveste uzura, este dificil sa facem o predictie, deoarece folosim masini cu catari, asa ca trebuie sa asteptam performanta reala a noilor masini din 2022”, a adaugat el.

Mai mult decat atat, diferenta de ritm intre masinile pe compusi de 18 inchi si compusii precursori de 13 inchi poate sa nu fie atat de mare pe cat se anticipa initial: „Avem simulari venite de la echipe, simularile ne spun ca noile masini nu sunt mult mai lente in comparatie. la masinile de anul trecut.

„La inceput vorbeam despre mai mult de trei secunde pe tur; acum este o jumatate de secunda, o secunda, asa ca daca incep cu o diferenta de doar o secunda inseamna ca in timpul sezonului probabil ating acelasi nivel de performanta pe care l-am avut in 2021”, a spus Isola.

Formula 1 a salutat, de asemenea, BBS Motorsport ca unic furnizor de roti pentru 2022, ceea ce a insemnat ca Pirelli a format rapid un grup de lucru cu producatorii de roti – un proces pe care Isola l-a detaliat.

„Da, am avut un grup de lucru care a fost condus de FIA impreuna cu BBS, Pirelli si, de asemenea, furnizorul senzorului [de temperatura si presiune] care este, de asemenea, standard”, a spus Isola.

„Am inceput in 2020… impreuna cu BBS. Am efectuat si cateva teste cu anvelopele de 18 inci montate pe jantele BBS. A fost o abordare foarte utila sa avem acest grup de lucru care se intruneau in fiecare saptamana pentru a monitoriza progresul activitatii”, a explicat seful Pirelli F1 si curse auto.

Anvelopele Pirelli de 18 inci isi vor iesi pe pista foarte curand, deoarece McLaren, Mercedes si Aston Martin si-au anuntat deja datele de lansare pentru sezonul 2022 – iar cursa urmeaza sa inceapa in Bahrain pe 18 martie – 20.

(via »)

Lasa un comentariu