Skip to content Skip to footer

Conditii de testare pentru testul Auto Express 2012

Cum au fost testate?

Echipa Auto Express a desfasurat o serie de teste pe zapada, pe teren umed, cat si pe teren uscat, pentru a recrea conditii diferite de iarna.

Franare pe zapada: Acest test recreaza o frana brusca. Apasand frana, s-a declansat sistemul antiblocare la 40km/h coborand pana la 20km/h. Auto Express a calculat astfel de cat timp este nevoie pentru ca masina sa opreasca. Rezultatul reprezinta o media de sapte frane.

Tractiune pe zapada: Acest test evalueaza nivelul de aderenta a fiecarul design in parte. Controlul tractiunii fiind oprit, soferul a accelerat in mod repetat in viteza a doua, folosind un g-metru pentru a masura tractiunea. Ca si in cazul probei de franare, rezultatul a fost obtinut in urma a doua teste complete, fiecare rezultat dintr-o medie de 20 de masuratori.

Slalom pe zapada: Acest testa masoara forța de viraje a fiecarui model in parte. Soferul Auto Express a condus masina pe zapada proaspata, cu viraje usoare, la o viteza constanta de 30km/h. Un g-metru a masurat forta laterala generata de fiecare anvelopa in parte, iar pentru obtinerea rezultatului final s-a alcatuit o media a mai multor etape.

Manevrare pe zapada: Soferul a oprit controlul de stabilitate a masinii VW Golf pentru a lasa cauciucurile sa mearga pana la limita, dar a continuat sa foloseasca frana anti-blocare. S-au efectuat mai multe ture cu fiecare model de anvelopa, luand in calcul la sfarsit cel mai bun rezultat.

Acvaplanare in linie dreapta: Acest test masoara rapiditatea cu care banda de rulare reuseste sa pompeze apa de sub cauciucuri. Masina este cuplata la un sistem feroviar si accelereaza in mod repetat cu o roata intr-un canal de apa de 7mm. Se masoara diferenta invartirii rotilor, cat si viteza la care atinge 15%, cand se pierde punctul de control.

Acvaplanare in curba: Aici nu se foloseste sistemul feroviar, ci se inunda o sectiune dintr-un cerc mare, asfaltat, dupa care se trece cu masina prin ea, la o viteza din ce in ce mai mare, in timp ce un g-metru masoara forta laterala pana se pierde controlul. Acest test evalueaza cat de bine este apa pompata de sub banda de rulare atunci cand se iau virajele. Rezultatele finale ale ambelor teste in acvaplanare au fost obtinute pe baza unei medii.

Manevrare pe teren umed: In cazul unor temperaturi medii de 7°C, moment in care anvelopele de iarna incep sa capete un avantaj important, am calculat media mai multor ture de pista pentru a obtine un rezultat corect.

Franare pe teren umed: De cele mai multe ori soferii tind sa depaseasca limita de aderenta a cauciucurilor in cazul franelor bruste pe teren umed, acesta fiind unul dintre motivele pentru care aceasta limita face parte din noua lege de etichetare. Pentru obtinerea rezultatului se calculeaza media mai multor franari. Ca si in cazul testului de manevrare pe teren umed, acest test a fost efectuat la temperaturi de sub 7 °C.

Manevrare pe teren uscat: Cei de la Auto Express au cronometrat timpul obtinut pe sectiunea de pista special realizata pentru testul de manevrare pe teren urcat, ce include mai multe schimbari de directie. In vederea obtinerii rezultatului final s-a realizat o media a turelor de pista.

Franare pe teren uscat: Auto Express a folosit aceasi banda de asfalt pentru fiecare model de anvelopa, masurand de la 100km/h la franare, lasand franele sa se raceasca dupa fiecare test. S-au eliminat rezultatele extreme, iar evaluarea finala s-a bazat pe media mai multor curse.

Zgomot interior: Nu confundati acest test cu cel de zgomot exterior. In cazul acesta, cei de la Auto Express si-au dorit sa masoare un aspect foarte important pentru multi soferi – zgomotul interior. Acest test s-a desfasurat pe pista de zgomot si vibratie Contidrom, masina atingand o viteza de peste 80km/h pe diferite suprafete. S-a realizat mai apoi o media a zgomotelor inregistrate cu fiecare model de anvelope in parte.

Rezistenta la rulare: Rezistenta la rulare reprezinta un factor crucial pentru reducerea consumului de carburant. Testul celor de la Auto Express a fost realizat la standarde industriale, cu scopul de a masura puterea necesara pentru a intoarce un tambur de otel, acesta fiind impins de o anvelopa. Cu cat nivelul de forta necesar este mai scazut, cu atat mai mare este reducerea consumului de combustibil. Regula generala spune ca o scadere de 5% a rezistentei la rulare duce la o cadere de 1% in scaderea  consumului de combustibil.

Pret: Acesta reprezinta un factor crucial pentru multi soferi – desi nu ar trebui sa fie, avand in vedere cat de importante sunt anvelopele pentru siguranta noastra. Tocmai din acesta cauza, acest criteriu este unul minor in clasamentul Auto Express.

Lasa un comentariu

0/5