Skip to content Skip to footer

Bridgestone si Lightyear isi unesc fortele pentru prima masina electrica solara cu raza lunga de actiune din lume

Bazandu-se pe o experienta de 90 de ani, Bridgestone, un lider global in solutii avansate si mobilitate durabila, a anuntat un parteneriat exclusiv cu inovatorul Lightyear, cu sediul in Olanda. Bridgestone a proiectat anvelope special pentru Lightyear One, primul vehicul electric solar cu raza lunga de actiune din lume, care este stabilit pentru disponibilitate comerciala pana la sfarsitul acestui an.

Cercetarile recente efectuate de Bridgestone au aratat ca aproape 50% dintre soferii europeni considera achizitionarea unui vehicul complet electric si, cu toate acestea, 37% sunt inca sceptici in ceea ce priveste acest lucru, din cauza preocuparilor legate de eficienta si autonomie limitata.

Lightyear One abordeaza aceste preocupari direct oferind o autonomie fara precedent de 725 km, fiind in acelasi timp de pana la trei ori mai eficienta din punct de vedere energetic decat vehiculele electrice alternative existente in prezent pe piata. Vehiculul este incarcat direct de soare printr-un acoperis solar mare, minimizand emisiile de CO2 si nevoile de incarcare ale utilizatorului, maximizand in acelasi timp eficienta.

Pentru a obtine o performanta atat de incredibila, Lightyear a depasit limitele tehnologiei actuale, proiectand un vehicul care se mandreste cu cel mai bun coeficient aerodinamic al oricarei masini de productie pana in prezent, prin castiguri substantiale in multe domenii diferite ale designului vehiculului. Pentru a sustine aceasta performanta unica si a imbunatati in continuare eficienta, Lightyear a cautat o anvelopa care sa ofere o rezistenta la rulare foarte redusa si o reducere a greutatii, pentru a pastra durata de viata a bateriei, a maximiza autonomia vehiculului si a reduce impactul asupra mediului.

Bridgestone a dezvoltat anvelope Turanza Eco personalizate pentru Lightyear One, combinand pentru prima data tehnologiile sale revolutionare usoare ENLITEN si ologic. Tehnologiile reduc greutatea prin utilizarea a mai putine materii prime pe tot parcursul procesului de fabricatie, reducand in acelasi timp rezistenta la rulare prin banda de rulare inovatoare, diametre mai mari, presiuni ridicate de umflare si design subtire.

Rezistenta foarte mica la rulare a anvelopelor inseamna, de asemenea, ca Lightyear One poate beneficia de o baterie mai usoara. Ca urmare, anvelopele Turanza Eco sunt concepute pentru a creste autonomia in comparatie cu anvelopele alternative specifice Bridgestone EV, echivalent cu o reducere a greutatii de peste 90 kg. In plus fata de a ajuta Lightyear One sa calatoreasca mai departe intre sarcini, dispersia silice a anvelopei a fost imbunatatita prin aplicarea unei noi tehnologii de amestecare, exista o reducere generala de 3,6 kg (aproximativ 10%) a greutatii anvelopei pe vehicul, fara niciun compromis asupra uzurii. kilometraj si aderenta.

Pentru prima data, anvelopele Turanza Eco vor purta noul Bridgestone EV Marking pe pereti laterali. Marcajul Bridgestone EV se aplica anvelopelor personalizate pentru vehicule electrice si indica faptul ca anvelopele au fost supuse unui proces riguros de testare pentru a primi aprobarea de la producatorii de automobile. Drept urmare, aceste anvelope accepta caracteristicile unice ale vehiculelor electrice si indeplinesc cerintele producatorului auto pentru autonomia bateriei, controlul vehiculului si durata de uzura a anvelopelor.

Bridgestone si-a folosit de asemenea tehnologia de dezvoltare a anvelopelor virtuale, care permite modelarea precisa a performantei unui anvelopa fara a fi nevoie sa o produca si sa o testeze fizic, economisind pana la 40.000 de kilometri in testarea in aer liber si in flota. De asemenea, poate reduce timpul de dezvoltare a produselor si testele de anvelope pentru exterior si flota cu pana la 50%.

Fundatia pentru Lightyear One a fost pusa in timpul Bridgestone World Solar Challenge, o cursa de 3.000 de kilometri in Australia Outback care impinge limitele inovatiei tehnologice si a mobilitatii alimentate cu energie solara. Avand in vedere acest lucru, Bridgestone colaboreaza de opt ani cu Universitatea Tehnica Eindhoven si cu oamenii din spatele Lightyear. Solar Team Eindhoven, locul de nastere al Lightyear, a castigat Bridgestone World Solar Challenge’s Cruiser Cup de patru ori consecutiv, in perioada 2016-2019.

Emilio Tiberio, COO & CTO al Bridgestone EMIA, explica: „Lightyear a impresionat prin abordarea lor fata de mobilitatea durabila de cand am vazut echipa luand Bridgestone World Solar Challenge si, asadar, suntem incantati sa jucam un rol in Lightyear One proiect. Bridgestone se angajeaza sa reduca cu 50% emisiile de CO2 pana in 2030 si sa sustina 100% materiale durabile pana in 2050, iar parteneriatele strategice sunt fundamentale pentru atingerea acestor obiective. ”

Lex Hoefsloot, CEO Lightyear, adauga: „Suntem deosebit de bucurosi sa vedem aceasta colaborare intre Bridgestone si Lightyear, impreuna cu doua companii care impartasesc o viziune pentru mobilitatea durabila viitoare. Lumea se confrunta deja cu schimbari si provocari fara precedent si, prin inovatie si tehnologii de ultima generatie, putem lucra impreuna pentru a profita de oportunitati si pentru a crea o lume mai durabila. ”

(via »)

Lasa un comentariu

0/5