Skip to content Skip to footer

Bridgestone aduce materiale sustenabile pentru anvelope la IndyCar

Bridgestone a prezentat o noua anvelopa IndyCar la recentul Big Machine Music City Grand Prix din Nashville, Tennessee, care foloseste un perete lateral realizat din cauciuc natural derivat din arbustul desertului Guayule.

„Introducerea cauciucului natural guayule in seria preeminenta de curse cu roti deschise a Americii vorbeste despre increderea pe care o avem in tehnologie si potentialul acesteia ca sursa scalabila, durabila si interna de cauciuc natural – o materie prima vitala”, a declarat Nizar Trigui, CTO. si presedinte de grup, Solutions Businesses, Bridgestone Americas. „Aceasta piatra de hotar reprezinta angajamentul nostru de a realiza un viitor mai durabil pentru anvelope, curse si mobilitate.”

Bridgestone afirma ca foloseste cursele ca un teren de proba pentru a demonstra performanta materialului cauciuc, pe care l-a cercetat intens de mai bine de un deceniu. Guayule este cultivat si procesat la unitatile de cercetare si dezvoltare ale companiei din Arizona si transformat in anvelopele de curse alternative Firestone Firehawk la unitatea de productie de anvelope de curse din Akron, Ohio. Anvelopele cu pereti laterali fabricati din cauciuc natural derivat din guayule au fost introduse la Indy 500 Pit Stop Challenge in mai 2022 ca o prima privire inainte de a debuta in competitie ca anvelopa de cursa alternativa la runda Nashville a seriei. Bridgestone intentioneaza sa incorporeze cauciucul natural guayule in mai multe dintre anvelopele sale de curse in 2023.

Guayule este un arbust lemnos, tolerant la caldura, care prospera in desertul de sud-vest al Americii. Arbustul poate fi cultivat cu echipamente existente pentru culturile in randuri, contribuind la economisirea costurilor pentru fermieri. Bridgestone considera ca cauciucul guayule are potentialul de a avea un efect economic pozitiv, contribuind in acelasi timp la reducerea energiei si a altor impacturi asupra mediului asociate cu transportul cauciucului de peste mari.

Compania si-a lansat initiativa de cercetare a guayule in 2012, cand a deschis un centru de prelucrare si cercetare a guayule in Mesa, Arizona. In prezent, compania opereaza centrul de cercetare din Mesa, precum si o ferma de guayule de 287 de acri in Eloy, Arizona. Pana in prezent, a investit peste 100 de milioane de dolari in eforturile sale de a comercializa cauciucul guayule in anvelope pana in 2030.

(via »)

DHL / Romain Grosjean pit crew changing guayule tire

Lasa un comentariu