Skip to content Skip to footer

Rezultatele obtinute de modelele de iarna testate (Partea a treia)

continental contiwintercontact ts830p

Anvelopele de iarna testate au fost Continental ContiWinterContact TS830P, Goodyear UltraGrip Performance 2, Dunlop SP Winter Sport 4D, Pirelli Sottozero Winter 240 Serie II si Nankang Snow SV-2. In continuare va prezentam rezultatele obtinute de fiecare model de iarna la probele la care a fost supus.

1. Continental ContiWinterContact TS830P

continental contiwintercontact ts830pPe pista din Germania, competitia a fost foarte stransa in cazul testelor pe teren umed, unde modelul Pirelli Sottozero Winter 240 Serie II a reusit sa castige puncte datorita rezultatului la testul de acvaplanare laterala. Anvelopa ContiWinterContact TS830P si-a dominat adversarii, cu mici exceptii, precum in cazul tururilor de circuit unde Michelin Alpin 4 a obtinute un timp mai bun. Cat despre testul de franare pe teren umed, Continental ContiWinterContact TS830P a terminat cu un metru in fata celorlalte anvelope de iarna, doar cauciucurile all-season Hankook Optimo 4S reusind sa se apropie de performantele sale. Anvelopele Continental au inregistrat aceleasi rezultate consecvente si in cazul testelor pe teren uscat, unde cauciucurile Vredestein Quatrac 3 au obtinut un timp mai bun.

Rezultate obtinute:

TESTE SCOR CLASAMENT
Franare pe zapada 100 1
Tractiune pe zapada 95.3 3
Manevrare pe zapada 98.9 6
Slalom pe zapada 97.6 4
Acvaplanare in linie dreapta 100 1
Acvaplanare in curba 88.6 2
Manevrare pe teren umed 98.8 3
Franare pe teren umed 100 1
Manevrare pe teren uscat 99.7 2
Franare pe teren uscat 98.9 5
Rezistenta la rulare 99 3
Total 100 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verdict: Datorita performantelor sale foarte bune in ansamblu, Continental ContiWinterContact TS830P este declarat castigatorul clasamentului.

2. Goodyear UltraGrip Performance 2

goodyear ultragrip performance 2Castigatorul testului de anul trecut realizat de catre revista AutoExpress a ocupat in acest an pozitia a doua. Cu toate ca anul acesta s-a folosit un alt profil, atat UltraGrip Performance 2 , cat si modelul folosit anterior UltraGrip 7+, sunt anvelope ideale pentru drumuri inzapezite. Cauciucurile Goodyear UltraGrip Performance 2 au inregistrat rezultate favorabile la testele suedeze, dovedindu-se una dintre cele mai bune alegeri pentru dificila pista Skanska. In cazul testelor pe teren umed UltraGrip Performance 2 nu a avut rezultate la fel de bune ca la testele pe zapada, insa a terminat onorabil, la doar o secunda in spatele castigatorului turului de pista. Cu toate ca nu a reusit sa obtina cel mai bun timp, masina echipa cu anvelope Goodyear a avut o calatorie fara probleme, cu viraje sigure si un echilibru decent. Desi pe circuitul uscat au terminat in spatele masinii echipate cu Vredestein Quatrac 3, cauciucurile Goodyear UltraGrip Performance 2 au avut rezultate bune fata de celelalte anvelope de iarna rivale. La fel si in cazul testului de franare, la care anvelopele Goodyear au oprit la o jumatate de metru fata de cel mai bun model concurent de iarna. Chiar daca exista cauciucuri care ajuta mai mult la economisirea combustibilului, modelul UltraGrip Performance 2 este in continuare foarte bine cotat.

Rezultate obtinute:

TESTE SCOR CLASAMENT
Franare pe zapada 99.1 2
Tractiune pe zapada 100 1
Manevrare pe zapada 99.8 2
Slalom pe zapada 99.2 2
Acvaplanare in linie dreapta 97 7
Acvaplanare in curba 86.7 3
Manevrare pe teren umed 98.4 4
Franare pe teren umed 95.3 5
Manevrare pe teren uscat 99 6
Franare pe teren uscat 96 6
Rezistenta la rulare 96 5
Total 99.3 2


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verdict: Chiar daca anvelopele Goodyear UltraGrip Performance 2 au rezultate foarte bune pe zapada, acest avantaj nu este suficient pentru a se impune la celelalte categorii si reusesc sa se claseze pe locul al 2-lea.

3. Pirelli Sottozero Winter 240 Seria II

pirelli winter 240 s2 sottozero serie 2Anvelopele Pirelli Sottozero Winter 240 Seria II obtin rezultate spectaculoase pe terenuri umede, dar mai putin pe drumuri inzapezite. Performantele lor la testul de acvaplanare in curba i-au propulsat pe cei de la Pirelli in fata rivalilor sai pentru anvelope de iarna si anvelope all-season, aducandu-i foarte aproape de rezultatele cauciucurilor de vara Continental ContiSportContact 3 in topul final. La testul de acvaplanare in linie dreapta Sottozero Winter 240 Seria II a fost depasite de ContiWinterContact TS830P, insa au obtinut rezultate mai bune pe pista unde au fost cu doar o fractiune de secunda in spatele autovehicului echipat cu Michelin Alpin A4. Modelul Sottozero Winter 240 Seria II s-a simtit ca acasa pe circuitul rece si umed, luand curbele cu mare indemanare, pastrandu-se cu usurinta controlul masinii. Totusi, nu a avut rezultate la fel de bune pe zapada, terminand cu un rezultat destul de slab la testul de franare. Modelul de iarna a depasit cu trei metrii masina castigatoare, cu toate ca tractiunea sa a fost superioara. Pe teren uscat, anvelopele Pirelli Sottozero Winter 240 Seria II obtin rezultate foarte bune. In plus ca au terminat cu un rezultat foarte bun la testul de rezistenta la rulare, care ajuta la economisirea combustibilului.

Rezultate obtinute:

TESTE SCOR CLASAMENT
Franare pe zapada 86.4 6
Tractiune pe zapada 96.5 2
Manevrare pe zapada 99.8 2
Slalom pe zapada 94.2 5
Acvaplanare in linie dreapta 98.6 4
Acvaplanare in curba 100 1
Manevrare pe teren umed 99.9 2
Franare pe teren umed 96.8 4
Manevrare pe teren uscat 98.7 9
Franare pe teren uscat 95.9 7
Rezistenta la rulare 100 1
Total 98.9 3


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verdict: Pirelli Sottozero Winter 240 Seria II este o optiune foarte buna pe timp de iarna si cu un consum bun de carburant.

4. Dunlop SP Winter Sport 4D
dunlop sp wintersport 4dIn perioada in care revista AutoExpress a realizat aceste teste, era prea devreme pentru ca producatorul Dunlop sa le ofere o versiune de productie. Din acest motiv modelul nu a obtinut un loc in clasamentul total. AutoExpress este totusi de parere ca daca anvelopele de productie vor avea aceleasi performante precum prototipul testat, Dunlop va scoate un produs de calitate. Modelul Dunlop SP Winter Sport 4D ar fi ocupat locul al 3-lea cu 99,1%. Prototipul Dunlop SP Winter Sport 4D s-a descurcat cel mai bine pe teren uscat, obtinand un rezultat bun la rezistenta la rulare si terminand foarte aproape de modelul all seasons Vredestein Quatrac 3 (castigator la testele de franare si manevrare). Prototipul modelului de iarna a impresionat si la testul slalom, cat si pe pista de zapada, inspirand astfel multa incredere. De asemenea, a inregistrat un rezultat bun si la franarea pe zapada, doar 30 de centimetri despartindu-l de castigator. Aceleasi rezultate consecvente le-a inregistrat si in cazul testelor pe teren umed, unde desi a mai pierdut din aderenta, a oferit intotdeauna un sentiment de siguranta.

Rezultate obtinute:

TESTE SCOR CLASAMENT
Franare pe zapada 98.5 3
Tractiune pe zapada 90.1 6
Manevrare pe zapada 99 5
Slalom pe zapada 100 1
Acvaplanare in linie dreapta 98.9 3
Acvaplanare in curba 82.3 6
Manevrare pe teren umed 97.9 6
Franare pe teren umed 94.9 6
Manevrare pe teren uscat 99.5 4
Franare pe teren uscat 97.1 3
Rezistenta la rulare 99.5 2
Total Nu a fost evaluat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Verdict:
Daca versiunea de productie este la fel de buna precum prototipul testat, atunci Dunlop SP Winter Sport 4D este fara indoiala o optiune satisfacatoare.

5. Nankang Snow SV-2
nankang sv-2Cu un pret avantajos si cu o aderenta mai buna pe zapada decat un model de vara, aceste anvelope chinezesti sunt cu adevarat tentante. Insa, cu toate ca reprezinta o alternativa sigura pe drumurile inzapezite, nu acelasi lucru se poate spune si in cazul terenurilor umede, avand in vedere ca la testele din aceasta categorie s-au clasat in spatele celorlalte modele de iarna testate si la o diferenta mica fata de modelul de vara la categoriile dependende de temperaturi, cum ar fi testele de franare si manevrare. Doar pe terenurile uscate incepe sa se compare cu alte modele de iarna. Astfel Nankang Snow SV-2 ocupa locul al 4-lea la franare si primeste un rezultat bun pe circuit. Desi modelul Snow SV-2 a inregistrat rezultate mai bune pe circuitul de iarna decat anvelopa de vara Continental ContiSportContact 3,  nu a oferit acelasi nivel de aderenta ca si celelalte cauciucuri de iarna. De asemenea, aceeasi lipsa de aderenta s-a simtit si pe teren umed.

Rezultate obtinute:

TESTE SCOR CLASAMENT
Franare pe zapada 79.4 8
Tractiune pe zapada 82.1 8
Manevrare pe zapada 95.5 8
Slalom pe zapada 84.1 8
Acvaplanare in linie dreapta 94.8 8
Acvaplanare in curba 69.0 9
Manevrare pe teren umed 94.2 8
Franare pe teren umed 84.8 8
Manevrare pe teren uscat 99.0 6
Franare pe teren uscat 97.0 4
Rezistenta la rulare 96.6 4
Total 93.5 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verdict: Performanta pe zapada nu compenseaza lipsurile la celelalte categorii.

 

In curand vom publica partea a patra – Rezultatele obtinute de anvelopele de vara si all seasons testate (Partea a patra)

Partea I – Testarea anvelopelor de iarna

Partea II – Probe tehnice aletestului Autoexpress

 

Lasa un comentariu

0/5