Sfaturi anvelope

10 sfaturi pentru anvelope performante pe termen lung

By 17/02/2019 noiembrie 17th, 2019 No Comments

Uneori ai tendinta sa uiti ca anvelopele sunt singurul punct de contact dintre autovehicul si drum. De aceea este important sa pastrati calitatea si performantele anvelopelor pentru a va asigura atat siguranta, cat si mobilitatea. Pentru a face acest lucru, va sfatuim sa respectati cele 10 sfaturi de mai jos.

1. Tineti cont de zona de contact dintre anvelope si drum

Partea anvelopei care este in contact cu drumul are doar dimensiunea unei maini. Siguranta, confortul si economia de combustibil depind de o zona foarte mica a anvelopelor. Asigurati-va ca nu doar selectati anvelopele potrivite, dar, de asemenea, mentineti-le in stare buna, pentru a va asigura ca indeplinesc cele mai bune performante.

2. Uzura anvelopei si performantele pe durata vietii lor

Nu toate anvelopele ofera aceleasi performante. Atunci cand sunt utilizate un timp mai indelungat, diferentele de performanta se maresc. Tehnologiile de ultima generatie dezvoltate de echipe de cercetare ale producatorilor de anvelope permit un nivel de performanta si aderenta foarte bun pe toata durata vietii anvelopelor, desigur pana la limita legala de uzura.

Multe anvelope au, de asemenea, indicatoare de uzura a benzii de rulare turnate in baza canelurilor principale. Cand suprafata benzii de rulare este la acelasi nivel cu acesti indicatori, pneul este la limita legala si trebuie inlocuit.

Cu toate acestea, verificati adancimile de rulare a anvelopei, daca se apropie de limita legala sau daca aveti dubii, verificati-le profesional de catre un service auto.

3. Presiunea anvelopelor

Este bine sa verificati presiunea pneumatica in fiecare luna.

Presiunea corecta a pneurilor reduce riscul de a pierde controlul asupra vehiculului. De asemenea, va protejeaza anvelopele de uzura prematura si deteriorarea ireversibila a constructiei interne.

Presiunea in anvelope poate scadea datorita perforatiilor mici, evacuarii naturale a aerului prin componentele anvelopei sau chiar datorita scaderii temperaturilor ambientale.

Nu uitati sa verificati presiunea anvelopei, inclusiv roata de rezerva, lunar si inainte de orice calatorie lunga, de preferinta atunci cand anvelopele sunt reci (nu dupa o rulare timp de cel putin 2 ore).

Este important sa verificati presiunea o data pe luna, deoarece aceasta poate reduce durata de viata a anvelopei, poate afecta performantele si poate creste riscul de avarie. De asemenea, presiunea corecta a pneurilor poate chiar economisi combustibilul.

Presiunea corecta a anvelopelor poate fi gasita in manualul de utilizare al vehiculului dvs., sau pe o eticheta de pe usa sau cadrul usii vehiculului, sau in interiorul clapetei de combustibil.

Retineti ca presiunea recomandata a anvelopei NU este localizata pe anvelopa. Presiunea de umflare indicata pe peretele lateral al anvelopei este presiunea maxima de umflare a anvelopei.

4. Echilibrarea anvelopelor

Echilibrarea anvelopelor ajuta la prevenirea uzurii premature a anvelopei si elimina vibratiile. De asemenea, protejeaza suspensia, sistemul de directie si rulmentii vehiculului.

5. Alinierea rotilor
Este greu sa stiti daca rotile si axele sunt aliniate corect in timp ce conduceti. Dar daca geometria suspensiei vehiculului este incorecta, manevrabilitatea acestuia poate fi modificata si siguranta dvs. compromisa. Daca anvelopa dvs. a intrat in contact cu un obiect solid, cum ar fi o bordura sau un obiect taios sau ati observat uzura inegala a anvelopei, va rugam sa mergeti la un specialist in anvelope pentru a fi inspectat temeinic.

Este important sa asigurati alinierea corecta pentru ca obtineti cea mai buna manevrare a masinii, protejati anvelopele impotriva uzurii neregulate si rapide, dar si pentru ca astfel economisiti combustibilul.

6. Verificarea anvelopelor din spate

Rotile din spate nu sunt conectate la volan, ceea ce face extrem de dificila evaluarea aderentei in timpul conducerii.

Recomandam ca anvelopele noi sau anvelopele cel mai putin uzate sa fie montate pe rotile din spate pentru a va asigura un control mai bun in cazul franarii de urgenta sau a colturilor stranse atunci cand drumurile sunt alunecoase, un risc mai mic de a pierde controlul asupra vehiculului, mai ales pe suprafetele umede, si o mai buna exploatare a soselelor, in special in situatii dificile, daca masina dvs. este tractiune fata sau spate.

7. Verificati supapele anvelopelor

Valvele si componentele lor sunt in mod obisnuit fabricate din cauciuc, astfel incat acestea sunt supuse deteriorarii in timp. Inlocuirea acestora atunci cand cumparati anvelope noi este o modalitate ieftina de a va proteja anvelopele, vehiculul si dumneavoastra. La viteze mari, o supapa de cauciuc deteriorata se poate indoi de forta centrifugala si poate lasa pierderi de aer. Capacul supapei este, de asemenea, important. Este etansarea primara a aerului si ajuta la protejarea particulelor de praf si murdarie. Trebuie sa verificati daca supapele si capacele vanei sunt in stare buna pentru a mentine o etansare etansa, a pastra presiunea corecta a pneurilor si a asigura o durata mai lunga de viata a anvelopei.

8. Manipulare si depozitare
Chiar si atunci cand nu sunt folosite, anvelopele se pot deteriora. Cu exceptia cazului in care acestea sunt asamblate si umflate, anvelopele nu ar trebui sa fie depozitate in stive pentru perioade lungi de timp si ar trebui sa evitati presarea pneurilor sub obiecte grele. Este extrem de important sa pastrati anvelopele depozitate departe de orice flacara, orice alta sursa de caldura sau orice substanta capabila sa provoace scantei si / sau descarcari electrice (adica generatoare de baterii). Cand manevrati anvelopele, este de asemenea recomandat sa purtati manusi de protectie.

Anvelopele trebuie depozitate: intr-o zona aerisita, uscata si temperata, protejata de lumina directa a soarelui si de precipitatii, departe de orice substante chimice, solventi sau hidrocarburi, dar si departe de orice obiect care poate penetra cauciucul (metale, lemne etc.)

9. Reparatii anvelope
Atunci cand o anvelopa are nevoie de reparatii, este esential ca un specialist in anvelope sa indeparteze anvelopa de pe roata si sa o inspecteze din interior. Acest lucru este necesar deoarece deteriorarea interna nu este vizibila in timp ce pneul este montat pe roata.

Un specialist bun in anvelope va: asigura respectarea procedurilor de asamblare, demontare, echilibrare si umflare a pneului si inlocuirea supapei, va verifica starea interna a anvelopei, detectand eventualele deteriorari care nu sunt vizibile pe suprafata anvelopelor, se va asigura ca anvelopa este repozitionata corect, optimizand manevrabilitatea si confortul, va verifica faptul ca respectati regulile producatorului si ale legislatiei in alegerea anvelopei: structura, marimea, codul de viteza, capacitatea de incarcare, se va asigura de respectarea presiunilor recomandate de producatorul vehiculului, va lua in considerare instructiunile si avertismentele de pe peretii laterali ai anvelopei (directia de rotire sau directia de asamblare) si, in fine, va lua in considerare caracteristicile anvelopelor specifice (inaltimea sectiunilor joase, anvelopele de rulare, autoturismele etc.).

10. Durata de viata a anvelopelor
Nu se poate anticipa durata de viata a anvelopelor cu exactitate. Anvelopa este compusa din diverse materiale si compusi de cauciuc care ii afecteaza performanta. Performanta sa depinde si de multi alti factori, cum ar fi vremea, conditiile de depozitare si conditiile de utilizare. De aceea, ii incurajam pe soferi sa-si inspecteze in mod regulat anvelopele pentru a identifica orice problema, ceea ce inseamna ca anvelopa trebuie sa fie scoasa din serviciu.

Pe langa inspectiile si intretinerea regulata a pneurilor, conducatorii auto ar trebui: sa se asigure ca anvelopele care au fost utilizate timp de cinci ani sau mai mult sunt inspectate de un specialist cel putin o data pe an, sa urmeze recomandarea producatorului de inlocuire a anvelopelor, sa inlocuiasca anvelopele aflate inca in functiune de zece ani sau mai mult de la data fabricarii cu anvelope noi, chiar daca cele vechi par utilizabile si chiar daca nu au atins limita legala de uzura.

(via)

Lasa un comentariu