Sunt anvelopele late pentru biciclete si mai rapide?

Cand vine vorba de latimea pneurilor, ceea ce dorim sa lamuri este: conteaza latimea pentru o viteza sporita?

In trecut, anvelopele inguste au fost foarte des intalnite, dar in timpurile moderne tendinta este spre anvelope mai late. Companiile de anvelope sprijina aceasta crestere a diametrului. Ele sustin ca reduce rezistenta la rulare si economiseste energie, si aduce si un plus de confort. Mai subtire in general nu inseamna si mai rapid.

Nu doar brandurile de anvelope fac schimbarea. Producatorii de biciclete iau in considerare, de asemenea, tendinta si monteaza pe produsele lor anvelope de 25 mm ca standard – in loc de dimensiunea de 23 de milimetri de pana acum.

Care este explicatia pentru aceasta tendinta? O anvelopa mai lata are o suprafata de contact mai mare cu drumul de sub roti, adaugand o mica forta de tractiune suplimentara – un atribut de bun venit in conditii umede – si o reducere a probabilitatii de intepare.

Un alt factor pentru latimea mai mare a anvelopelor pentru biciclete este si rezistenta la rulare. Performanta unei anvelope mai late este mai putin afectata de presiuni mai mici, comparativ cu o anvelopa de 23 mm. Dar intr-o lume a ciclismului obsedata de avantaje aerodinamice, oare este adevarat ca o anvelopa mai lata este si mai lenta? Asta rmane de stabilit.

Sursa ».

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Lasa un raspuns