Skip to content Skip to footer

Cum sa va verificati anvelopele pentru uzura

Profil Anvelope Davanti

Ar trebui sa fie destul de evident pana acum ca integritatea anvelopelor dvs. va afecteaza siguranta pe sosele. Acesta este motivul pentru care o parte din controalele de intretinere de rutina a vehiculului este si aceea de a va asigura ca aveti un set anvelope care pot mentine un contact excelent cu drumul, permit manevrarea eficienta si prevenirea hidroplanarii (alunecarea pe asfalt umed, de exemplu). Iata cateva lucruri pe care trebuie sa le cautati atunci cand verificati integritatea compusilor dvs.

Uzura anvelopelor inspre exterior

In acest scenariu, daca anvelopele prezinta semne de uzura in exterior mult mai mult decat in, centru, acest lucru poate fi cauzat de umflarea prea mica a anvelopelor, anvelopele s-au rotit corect, de potrivirea necorespunzatoare a rotilor sau jantelor si a anvelopei sau de repetarea virajului la viteze mari.

Uzura centrala

Daca centrul anvelopei este cel care prezinta semne de uzura, acesta este adesea un indiciu al supra-umflarii anvelopelor. Poate, de asemenea, sa arate ca nu ati reusit sa potriviti anvelopa cu janta potrivita sau ca ati uitat sa folositi anvelopele la viteza recomandata.

O singura fata are uzura

Daca numai exteriorul sau o parte interna prezinta semne de uzura, aceasta indica adesea alinierea necorespunzatoare a jantelor. Sau, asa cum am spus mai devreme, ar putea fi foarte bine rezultatul lipsei de a folosi anvelopele la viteza potrivita.

Uzura in unele puncte

In cazul in care uzura are loc numai intr-o singura zona sau sectiune a anvelopei, aceasta se numeste uzura la fata locului. Poate fi cauzata de o suspensie defectuoasa, de componente defecte de franare sau de componente rotative defecte. De asemenea, se poate datora unui dezechilibru dinamic al ansamblului anvelopelor si jantelor sau chiar o rulare excesiva a acestui ansamblu. Sub-umflarea rotilor poate provoca, de asemenea, uzura la fata locului, precum si pornire rapida si opriri bruste.

Invelis diagonal uzat

Pentru a nu fi confundata cu uzura la fata locului, uzura diagonala apare in mod obisnuit pe componentele benzii de rulare, de obicei urmand un model diagonal. Cauzele sunt oarecum asemanatoare cu uzura la fata locului, desi alinierea necorespunzatoare a rotilor si lipsa de rotire a anvelopelor sunt destul de comune.

Uzura blocului de rulare

Daca vedeti nervurile sau blocul de rulare care formeaza un model de uzura, acesta este adesea un indiciu al unei defectiuni gresite in alinierea rotilor. Ar putea fi, de asemenea, din cauza unui fascicul de axe indoit.

Uzura trenurilor de rulare

Acest lucru este destul de usor de verificat, deoarece anvelopele moderne de masini au acum indicatori de uzura a benzii de rulare incorporate. O bara de cauciuc este turnata direct in cauciuc, de obicei la o adancime de 2 milimetri. In cazul in care anvelopele de rulare se impletesc cu indicatorul barei de cauciuc, pur si simplu inseamna ca acum trebuie sa va schimbati anvelopele deoarece deja ati consumat cauciuc de circa 2 milimetri.

Va sugeram sa verificati periodic anvelopele pentru uzura, eventual la puncte de verificare specializate (cum ar fi service-urile auto), si, in caz de uzura care v-ar putea afecta siguranta la condus, sa luati in considerare schimbarea anvelopelor dvs.

(via »)

Profil Anvelope Davanti
Profil Anvelope Davanti

Lasa un comentariu

0/5