Tractiunea integrala este putin importanta iarna. Anvelopele insa conteaza!

De ce a cumpara cauciucuri de iarna este cel mai important lucru pe care il puteti face pentru condusul in siguranta in conditii meteorologice nefavorabile?

Una din diferentele dintre o anvelopa de iarna si un all-sezon este evidenta: banda de rulare mai profunda. Altele nu sunt insa evidente: cauciucurile de iarna indeparteaza apa de suprafata lor, la un nivel apropiat molecular, si sunt realizate dintr-un compus de cauciuc, care ramane flexibil, chiar daca temperaturile scad foarte mult.

Anvelope de iarna

S-ar putea spune ca producatorii auto sunt responsabili sa faca mersul in timpul iernii mai periculos.

Prin promovarea via bugetele de marketing a tractiunii integrale ca o caracteristica de siguranta, se ascunde singurul lucru pe care de fapt il ace mai sigur condusul pe zapada si gheata, si chiar si pe drumuri uscate, la temperaturi scazute: un set bun de anvelope de iarna.

 

“Fara indoiala, un vehicul cu tractiune integrala pe pneuri pentru toate anotimpurile decente se va misca destul de bine”, explica Woody Rogers. El e seful echipei de testare de anvelope Rack, astfel incat el a evaluat fiecare pneu de pe piata, intr-o varietate de conditii. “Dar cu tractiune integrala, va puteti pune in miscare destul de usor si in acest fel sa supraestimati capacitatea de a frana si de a porni de pe loc.”

Anvelopele pentru toate anotimpurile, care vin standard pe majoritatea vehiculelor ar trebui, in ciuda numelui lor, sa fie gandite doar ca optiune de trei sezoane, in cel mai bun caz. Ele pot fi adecvate la temperaturi moderate, dar capacitatea lor de a oferi orice aderenta iarna scade. Ele nu sunt echipate pentru a oferi aderenta pe zapada si gheata.

“Va puteti gandi la un pneu pentru toate anotimpurile ca un baton de ciocolata”, spune Rogers. “La temperatura camerei, este frumoasa si lipicioasa si are un gust minunat. Dar, pus in congelator timp de o ora si se poate sparge. Cauciucul din anvelope va face acelasi lucru la temperaturi extreme. ”

“Flexibilitatea determina tractiunea anvelopelor dumneavoastra”, continua el. “La temperaturi specifice iernii vom incepe sa vedem ca anvelopele pentru toate anotimpurile isi pierd din capacitatea de tractiune. Cauciucul devine foarte rigid; nu se poate conforma cu textura pavajului si opreste furnizarea de tractiune.”

Anvelopele de iarna sunt realizate dintr-un compus de cauciuc diferit de anvelopele de toate anotimpurile. O anvelopa de iarna se face dintr-un compus proiectat pentru a functiona cel mai bine la temperaturi reduse. Ramanand flexibil la temperaturi scazute, o anvelopa de iarna este in masura sa asigure niveluri sigure de aderenta, chiar si pe trotuar uscat.

Comparatie anvelope vara-iarna

Sursa: AWD Doesn’t Matter in the Winter. Tires Do. | Outside Online

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Lasa un raspuns