Michelin a inventat un set de anvelope printate 3D care arata pe cat de extraordinar, pe atat de futuristic

Daca te uiti la noile anvelope concept ale companiei Michelin (denumite “Viziune” – “Vision”), este ca atunci cand te uiti la o pictura extraordinara a unor roti ale viitorului. Structura albastra de tip panza de paianjen nu arata deloc ca cea a unei anvelope negre tipice, dar se simte la fel de solida. Se poate mandri cu un set de anvelope prietenoase cu mediul inconjurator. Multe din aceste principii sunt folosite deja in anvelopele existente, pe cand altele sunt idei relativ abstracte. Viziunea este un prototip de lucru, care combina idei noi si vechi si ne da posibilitatea sa ne uitam la planurile lui Michelin asupra a ceea ce compania numeste “mobilitate prietenoasa cu mediul inconjurator”.

Credit imagine: Engadget / Cherlynn Low

Anvelopele Viziune si-au facut debutul in SUA saptamana trecuta, dar nu sunt prototipul unei roti care va fi prea curand pusa pe linia de productie. In schimb, este o demonstratie a caracteristicilor care in cele din urma isi vor gasi calea in piata de productie in masa a anvelopelor in viitor.

Un lucru important, Vision este atat o anvelopa clasica cat si una fara aer intr-una singura. Asta inseamna ca nu e nevoie de umflare sau de jante. Intreaga structura mecanica este suficient de solida sa sprijine vehiculul, dar, cu toate acestea, suficient de flexibila pentru a absorbi impactul si presiunea. Viziunea se ataseaza de vehicul printr-o conexiune de tip butuc.

Fara aer, anvelopa nu mai este susceptibila de probleme de siguranta cum ar fi presiune scazuta, dezumflare sau pene ale rotii. Unele din anvelopele din prezent ale lui Michelin, cum ar fi cele realizate pentru vehicule cu viteza mica pentru teren, cum ar fi masinile de golf sau echipamentele de constructie folosesc deja structuri similare fara aer, a declarat vice presedintele executiv de cercetare-dezvoltare, Terry Gettys.

Credit imagine: Engadget / Cherlynn Low

Anvelopa in sine este facuta din compusi cauciucati creati din materiale organice, reciclabile. Rasina, de exemplu, este facuta din extract de portocale, mai degraba decat din petrol. Gettys a citat de asemenea melasa ca un alt material natural ce poate fi folosit pentru a crea produse sintetice pentru anvelope. Alte exemple de ingrediente alternative includ iarba uscata, hartia si metalul. Aceste concepte e posibil sa fie doar la cativa ani distanta de a intra in productia in masa si, intre timp, nu pot inlocui materialele traditionale in productia de anvelope. In schimb, componentele vor fi introduse treptat, a afirmat Terry Gettys.

In plus fata de faptul ca este realizata din materiale biodegradabila, Viziunea este usor de refacut la starea initiala, si poate colecta informatii de diagnostic pentru soferi prin senzorii de la bord. Are de asemenea un design foarte placut, futuristic.

Anvelopele viitorului ar putea de asemenea sa aiba senzori pentru a colecta date ca presiunea aerului sau distanta parcursa si sa le trimita soferilor sau managerilor de flota pentru diagnostice mai usoare.

Cu toate ca nu vom vedea Viziunea pe strazi foarte rapid, este o demonstratie promitatoare ale planurilor Michelin. Credem ca asteptarea va merita cu varf si indesat.

(sursa)

Credit imagine: Engadget / Cherlynn Low

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Lasa un raspuns