Skip to content Skip to footer

Noua anvelopa de iarna Goodyear Ultra Grip 9

stand goodyear essen tyre show 2014

Pregatirea pentru sezonul rece, pare a fi un moment oportun pentru ca Goodyear sa lanseze noul sau model de iarna, din moment ce producatorul estimeaza o cerere mare de cauciucuri de iarna pentru sezonul 2014/2015. Optimismul este datorat rezultatelor obtinute in cadrul cercetarilor de piata pe care Goodyear le-a realizat in ultimii ani. Conform acestora, un sfert dintre vehiculele din Germania au adancimea benzii de rulare mai mica de 4 milimetri, iar 27% dintre anvelopele de iarna detinute au o vechime mai mare de cinci ani, motiv pentru care potentialul pentru sezonul de iarna 2014/2015 este unul ridicat.

Dezvoltarea modelului de iarna a inceput in anul 2012, dupa lansarea pe piata in anul 2011 a modelului UltraGrip 8. Experti in 15 domenii diferite, cum ar fi proiectare, amestec, materiale de fabricatie, fizica si marketing, au participat in procesul de creare al noii anvelope de iarna Goodyear. Sub sloganul ”Faceti cunostinta cu oamenii care produc UltraGrip”, Goodyear Centrul de Inovare din Luxemburg (GICL) a prezentat cel mai nou membru al familiei: Goodyear Ultra Grip 9. Modelul de iarna a fost proiectat pentru autoturisme compacte si de dimensiuni medii. Ultra Grip 9 va fi disponibil, in functie de dimensiune, in doua tipuri de profiluri usor diferite. Portofoliul include deja un numar de 33 de dimensiuni de la 14 la 16 inch.

stand goodyear essen tyre show 2014Stand Goodyear – Essen Tyre Show 2014

Conform producatorului, UltraGrip 9 se remarca printr-o franare excelenta, manipulare si aderenta pe zapada. De asemenea, in comparatie cu modelul anterior (Ultra Grip 8), noul model ofera o performanta imbunatatita in conditii uscate si umede, precum si o rezistenta la rulare crescuta. Pentru Ultra Grip 9, Goodyear a folosit lamele 2D elastice, moi in centrul benzii de rulare, fapt ce ofera tractiune maxima pe zapada si gheata. Blocurile benzii de rulare sunt formate dintr-un numar mare de caneluri 3D. Ele sunt aduse impreuna atunci cand se aplica o presiune pe blocurile laterale – de exemplu la franarea pe carosabil umed sau uscat.

anvelope iarna goodyear ultra grip 9Goodyear Ultra Grip 9 – Essen Tyre Show 2014

De cele mai multe ori, prezentarea unui model nou lansat se face individual, pe drum deschis si/sau pe un circuit unde pot fi evidentiate performantele acestuia la franare. In acest caz, un test comparativ cu alte modele concurente existente pe piata, contureaza o opinie obiectiva care ajuta la stabilirea unor detalii exacte legate de performantele fiecarei anvelopa.  Astfel, Goodyear a decis sa isi lanseze produsul printr-un test bazat pe caracteristici tehnice. Publicatia franceza L’argus a testat, in exclusivitate, noul Ultra Grip 9 si l-a comparat cu alte patru modele premium de iarna: Continental ContiWinterContact TS850 (principalul concurent), Goodyear Ultra Grip 8, Bridgestone Blizzak LM-32 si Michelin Alpin A4. Ultimele doua modele se afla la sfarsitul carierei. Inlocuitorii acestora, respectiv Alpin 5 si Blizzak LM0001, sunt planificati pentru iarna 2014. Echipa de testare a fost condusa de catre Sebastian Morin, director al departamentului din Mireval si Luxemburg.

Test L'argus modele de iarnaAnvelope testate de catre L’argus, sursa: largus.fr

In cadrul testului, L’argus a utilizat anvelope 195/65 R15 91H. Publicatia franceza a folosit pentru testele de accelerare si de franare un Golf VII 1.4 TSI, 140 HP. Un alt Golf, dar a sasea generatie, a fost utilizat pentru a analiza comportamentul pneurilor atunci cand ESP-ul este dezactivat. Presiunea in cauciucuri recomandata de catre producator este de 2,1 bari fata si spate.

In continuare, rezultatele obtinute in urma testarii.

1. Test de accelerare de la 8 la 30 km/h

Echipa a masurat distanta parcursa de la 8 la 30 km/h cu sistemul ABS activat. 10 accelerari per anvelopa au fost efectuate, eliminand valorile cele mai indepartate. Media distantelor ramase e cea care a dat rezultatul. Inainte de a lua in considerare evolutia anvelopelor pe pista, a fost testat de trei ori un pneu de referinta : la inceput, mijloc si la sfarsit.

Clasament Anvelopa testata Distanta in metrii
1 Bridgestone Blizzak LM-32 17,80 m
2 Goodyear Ultra Grip 9 17,87 m
3 Goodyear Ultra Grip 8 18,03 m
4 Continental ContiWinterContact TS850 18,08 m
5 Michelin Alpin A4 18,23 m

Rezultatele sunt foarte aproape, dar numai pneurile Bridgestone si Goodyear au obtinute rezultate sub 18 metrii; Michelin stagneaza usor.

goodyear ultra grip 9 profilAmprenta Goodyear Ultra Grip 9, sursa: largus.fr

2. Test de franare de la 50 la 8 km/h

Echipa a masurat distanta de franare parcursa de la 50 la 8 km/h cu sistemul ABS activat. Principiul acestui test este similar celui de accelerare: 10 distante de franare per anvelopa si repetarea anvelopei de referinta.

Clasament Anvelopa testata Distanta in metrii
1 Goodyear Ultra Grip 9 23,62 m
1 ex Goodyear Ultra Grip 8 23,62 m
3 Bridgestone Blizzak LM-32 23,88 m
4 Continental ContiWinterContact TS850 24,07 m
5 Michelin Alpin A4 24,38 m

Dubla performanta pentru Goodyear ocupand primele doua locuri. Cu toate acestea, Bridgestone a inregistrat un rezultat bun. Din nou, Michelin ocupa ultima pozitie cu un mic decalaj.

Test de franare L'argus Imagine din timpul testului, sursa: largus.fr

3. Comportament pe zapada

Pe baza acestei piste cu viraje stranse, echipa a putut analiza comportamentul si nivelul de siguranta al tuturor anvelopelor. Utilizarea pneului de referinta si al cronometrului au ajutat la obtinerea rezultatelor.

Clasament Anvelopa testata
1 Goodyear Ultra Grip 9
2 Continental ContiWinterContact TS850
3 Goodyear Ultra Grip 8
3 ex Michelin Alpin A4
5 Bridgestone Blizzak LM-32

Continental ContiWinterContact TS850, Goodyear Ultra Grip 8 si Michelin Alpin A4 au performante asemanatoare. Stabile, nu subvireaza sau supravireaza. Dintre acestea, Continental ContiWinterContact TS850 este usor mai rapida, obtinand un timp mai bun. In ciuda performantelor sale bune la accelerare si franare, Bridgestone Blizzak LM-32 intampina o problema la unghiul de virare in curbe, fapt datorat numarului redus de fante pe blocurile umerilor. In plus, sistemul ABS este activat foarte devreme.

echipa de testareEchipa de testare, sursa: largus.fr

De cele mai multe ori, ultima anvelopa lansata este si cea mai bine plasata. Rezultatele obtinute in cadrul testului, arata ca modelul Ultra Grip 9 se distinge clar de competitorii sai. Prin comparatie cu celelalte modele testate, Goodyear Ultra Grip 9 ofera cea mai buna aderenta pe puntea din fata, fapt ce permite vehiculului performante sporite in curbe. Usor si confortabil, cauciucul reuseste sa ofere un sentiment de siguranta in timpul calatoriei. Ultra Grip 9 isi confirma eficienta pe zapada. Modelul preia conducerea si in ceea ce priveste manipularea. Desi acest criteriu poate fi considerat subiectiv, este esential in cazul unei situatii de urgenta.

Acest prim test demonstreaza superioritatea noului model lansat de catre Goodyear si faptul ca poate fi considerat cea mai buna alegere pentru sezonul de iarna; urmatorul test programat pentru iarna anului 2015 va putea include si noile modele Alpin 5 si Blizzak LM0001.

4 Comments

  • george
    Posted 13/08/2014 at 17:17

    N-am inteles testul de accelerare. Michelin a parcurs cea mai mare distanta si totusi e pe ultimul loc ???

    • Nikterian
      Posted 01/11/2014 at 16:19

      ideea e in cati metri atinge viteza respectiva, distanta mai mica inseamna grip bun, daca cauciucul patineaza atunci se obtine mai greu o viteza superioara, si deci se parcurge o vireza mai mare pana se atinge viteza respectiva,

      ca idee testele astea difera destul de mult in functie de cine la face, cu ce masini le face, cu ce dimensiuni de anvelope, etc,

      toate modelele prezentate sunt net superioare celor no name sau midle name, iar cele no name sau midle name sunt net superioare oricarui cauciuc de vara.

  • Nikterian
    Posted 01/11/2014 at 16:21

    vireaza = distanta, predictivul de la tableta 🙂

  • Soos
    Posted 04/11/2014 at 13:19

    E pe ultimul loc ,din cauza ca ,a atins viteza de 30km/ora pe o distanta mai lunga fata de ceilalti competitori,adica a patinat mai mult …

Lasa un comentariu

0/5