Skip to content Skip to footer

De ce sa montati anvelope de iarna daca nu ninge ?

A venit si 1 noiembrie … si  a trecut.  Oamenii au auzit, au citit, au dezbatut si,  pentru ca nu a cazut zapada, au mers  …… fiecare dupa “legea lui”.

Are cineva nevoie de anvelope de iarna daca nu ninge …. ?

Raspunsurile pot sa difere, functie de nivelul de informare si constientizare al fiecarui individ. Si pentru asta este necesar sa cunoastem, sa fim informati.

Sa ne amintim intai care sunt diferentele majore  privind conditiile de rulare pentru anvelope de iarna sau anvelope de vara :

  • temperatura mediului care scade de la  + la – ;
  • starea de agregare a apei de la sol care din lichida devine semifluida sau solida sub diferite forme (zloata, zapada sau gheata).

Pe baza acestor elemente putem sa raspundem la intrebarea referitoare la diferenta majora intre anvelope de iarna si anvelope de vara care este data de:

  • compozitia amestecului de cauciuc;
  • modelul profilului benzii de rulare.

Acestea sunt raspunsurile directe pe care producatorii de anvelope le-au dat  relativ la conditiile de rulare.

Este o constatare tehnologica clara ca mixtura de cauciuc din anvelopele de vara, care trebuie sa faca fata unor temperaturi ridicate de peste 20-30 grade C, isi modifica proprietatile incepand cu temperaturi sub 7 grade C, devenind mult mai rigida, fapt ce are repercusiuni directe asupra conducerii autovehiculului (aderenta, tractiune, franare, etc.) si prin extensie, a sigurantei circulatiei, in acceasi masura in care amestecul de cauciuc de iarna este special conceput  pentru temperaturi scazute sub 7 grade Celsius iar folosirea lui in conditii de vara implica o uzura mult mai rapida fata de un pneu de vara.

Deci, concluzia intrebarii din titlu pentru un raspuns corect este :

„ Da, dacă va deplasaţi in conditii de temperaturi care în mod regulat scad sub 7 grade C.”

Si aceasta nu din considerente de legalitate sau de amenda ci pur si simplu din considerente de siguranta circulatiei, de protejare a propriei persoane, a celor din masina si a celor din trafic.

Pe masura ce intram in lunile de iarna, conditiile de carosabil devin din ce in ce mai imprevizibile iar siguranta conducatorilor auto depinde tot mai mult de anvelopele care echipeaza automobilul.

1 Comentariu

  • pamax
    Posted 04/03/2016 at 13:46

    Daca stie cineva cat este temperatura de vitrifiere (Tg- The glass transition temperature) a cauciucurilor ce intra in compozitia anvelopelor ca numai sub aceasta temperatura cauciucul vulcanizat are tendinta de intarire.Eu zic ca mult mult sub 0 grC.Peste aceea temperatura stare cauciucului vulcanizat va fi amorfa si se mai cheama stare de inalta elasticitate (The rubber platou).Cam asa stau lucrurile.Nu confundati cauciucul natural nevulcanizat cu cel vulcanizat, dar nici cu plastomerii si nici cu duromerii. Dupa ce trece prin procesul de vulcanizare caucicul va fi hiperelastic, caracteristica pe care isi pastreaza in lmite foarte largi de temperaturi.

Lasa un comentariu

0/5