Skip to content Skip to footer

Anvelope Michelin CrossClimate : concept nou, revolutie si inovatie

CC

Zilele acestea, Jean-Dominique Senard Managing Partner al Grupului Michelin a facut un anunt important care reprezinta o revolutie, o inovatie majora si o ilustrare concreta a conceptului MICHELIN Total Performance : noua anvelopa Michelin CrossClimate destinata utilizarii pe tot parcursul anului, in zonele europene cu climat temperat. Asa cum au fost prezentate, Michelin CrossClimate reprezinta primele cauciucuri de vara cu aprobare oficiala de utilizare pe timp de iarna, marcate pe flanc cu semnul “3 PMSF” (Three Peak Mountain Snow Flake), simbolul muntelui si al fulgului.

Dezvoltarea acestor anvelope a pornit de la o analiza a comportamentului conducatorilor auto din Europa care arata urmatoarele:

  • 65% din soferii europeni (in Franta 76%) folosesc cauciucuri de vara pe tot parcursul anului, compromitandu-si siguranta pe vreme rece in caz de zapada si gheata;
  • 4 din 10 automobilistii considera schimbarea sezoniera a pneurilor ca fiind restrictiva si, ca urmare, incearca sa o amane cat mai mult timpul posibil.

CC2Scopul avut in vedere la realizarea designului si dezvoltarii anvelopelor CrossClimate a fost acela de a permite soferilor sa ruleze pe tot parcursul anului, cu un set de anvelope, fara sa fie nevoiti sa-si faca griji cu privire la schimbarile conditiilor meteorologice.

Dezvoltarea CrossClimate a luat 3 ani, a impus 5.000.000 de kilometri de incercari realizate in sapte tari – Germania, Canada, Spania, Finlanda, Franta, Polonia si Suedia, cu teste efectuate la temperaturi exterioare cuprinse intre – 30 ° C pana la + 40 ° C  si a mobilizat toate expertiza Michelin. 150 de ingineri si experti au lucrat la proiectarea si testarea, industrializarea si productia anvelopei MICHELIN CrossClimate, realizand peste 1.000 de teste de laborator. Reteta este, desigur, bine pazit, dar se bazeaza pe trei criterii logic majore care definesc o anvelopa: arhitectura, profilul benzii de rulare si in special materialele utilizate, realizand o combinatie de tehnologii pentru anvelope de iarna si de vara, incompatibile pana acum.

CC4Semnificativ mai bune decat anumite anvelope all seasons existente, atat in ​​conditii de drum uscat cat si alunecos, Michelin CrossClimate permite demararea pe o panta acoperita cu zapada, situatie in care o anvelopa de vara nu ar fi putut face fata, pastrand in acelasi timp calitatiile anvelopei de vara pe drum uscat, adica precizie, aderenta lateral, distante de franare mici si zgomot redus la rulare. Comercializarea sa va incepe in Franta la inceputul lunii mai, la un pret care este de asteptat sa fie de aproximativ 10 – 15 % mai mare decat cel al unei anvelope de vara. Douazeci si trei de dimensiuni vor fi disponibile la lansare, cu diametre de 15, 16 si 17 inch, urmata de o extindere treptata a gamei.

Sursa: Michelin.com

2 Comments

  • pamax
    Posted 26/04/2015 at 04:36

    Buna ziuă,personal îmi place foarte mult aceasta anvelopă, sunt curios şi la ceilalţi producători, când o să scoată şi ei aşa ceva.Se pare că încet-încet o să dispară anvelopele diferenţiate pe anotimpuri.

  • Andrei Pop
    Posted 18/01/2016 at 14:36

    Anvelopele diferentiate pe sezon nu vor disparea deoarece o anvelopa gandita sa mearga si vara si iarna nu poate intrece ca si performante o anvelopa gandita special pentru iarna. Spun din experienta, pana acum am avut ca si anvelope de iarna Dunlop Winter Sport M3 si Michelin Alpin A4 (parca), iar acum am incercat aceste anvelope CrossClimate. Concluzia: desi sunt “cat de cat” ok, totusi nu se compara cu cele de iarna. Michelin A4 au fost puse pe aceeasi masina pe care sunt acum aceste CrossClimate. Diferenta: la plecarea de pe loc cu CrossClimate nu am reusit sa ies din parcare, de acolo de unde inainte ieseam fara probleme cu A4 (sau cu M3 de la Dunlop). Aceste anvelope sunt in schimb foarte bune de mers acolo unde zapada este depusa intr-un strat subtire – daca se depune mai mult nu mai fac fata chiar asa bine.

Lasa un comentariu

0/5