Anvelope de iarna – caracteristici specifice

Odata cu aparitia primelor fenomene meteorologice caracteristice anotimpului rece exista posibilitatea cresterii numarului de accidente. Unii dintre conducatorii auto considera ca, desi anvelopele de iarna/all season au devenit obligatorii, nu sunt necesare pe un drum acoperit de zapada, gheata sau polei. Nimic mai gresit! Exista deosebiri concrete intre un cauciuc de iarna si un cauciuc de vara, fiecare avand caracteristici specifice pentru anumite temperaturi.

O parte din soferi se intreaba daca pot totusi folosi in timpul iernii anvelope de vara daca ruleaza cu mai mare atentie. In primul rand nu este recomandat si in al doilea rand anvelopele specifice temperaturilor sub 7 grade Celsius au devenit obligatorii. Practic la aceste temperature cauciucul benzii de rulare se intareste si aderenta anvelopelor scade. Odata cu scaderea aderentei, scad si celelalte performante: distanta de franare creste fenomentul de alunecare ce devine astfel mai intens, iar consumul de carburant este mai mare. Scaderea aderentei si a eficacitatii franelor duce la miscsorarea sigurantei in circulatie si la posibilitatea aparitiei accidentelor (coliziuni, alunecari pe contrasens sau in afara soselei, etc).

Orice automobile este omologat pentru o viteza maxima cu anvelope de vara. Atunci cand veti achizitiona anvelope de iarna, acestea pot avea un indice de viteza inferior celui de vara. Ramane deci sa adaptati viteza automobilului pentru a nu depasi limitele de viteza impuse de noile anvelope. Niste anvelope de iarna alese corespunzator nu se uzeaza mai repede. Profilele canalelor de evacuare a apei de pe banda de rulare sunt mult mai adanci, iar numarul lamelelor este mai mare. Acestea se uzeaza la fel ca cele de pe anvelopele de vara, insa eficacitatea lor este mai mare.

caracteristici anvelope iarna profil banda rulare

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 Comentariu »

 
  • pamax says:

    Schimbarea anvelopelor asa zise de “iarna” are rost daca se circula pe suprafete acoperite cu zapada si asta din motivul ca se difera din punct de vedere al configuratiei benzii de rulare fata de anv.de “vara”,dar din punct de vedere al variatiilor de temperatura trebuie stiut ca cauciucurile care intra in compozitia anvelopelor sunt cauciucuri vulcanizate care isi mentin elasticitatea in limitele largi de temperatura de la -50 pana la +80, +90 grade C. Oricine a inventat reclama ca ” anvelopele se intaresc sub +7 grC nu prea cunoaste proprietatile elastomerilor nici ce inseamna procesul chimic numit vulcanizare.Deci diferentele majore intre o anvelopa de strada (vara) si una cu profil special M+S sunt:
    Configuratia sau desenul benzii de rulare si calitatea materialelor ce alcatuiesc carcasa anv.Despre retetele diferitelor tipuri de anvelope, cel putin cele rutiere, se difera foarte putin intre ele de la un producator la altul.Interesant e ca si legea anv. de “iarna” precizeaza ca aceste anv. sunt obligatorii numai in cazul in care suprafetele sunt acoperite cu zapada, gheata, sau polei desi pe gheata si pe polei nu sunt sigure nici anv. asa zise de”iarna”.Definitia anvelopelor pentru zapada, ca asa se cheama, explica foarte clar caracteristile anv M+S numai ca trebuie citit si interpretat ca atare.Acolo nici vorba de temperatura (Directiva CEE 92/23 din 31 martie 1992).

 

Lasa un raspuns