Anvelope de iarna – caracteristici specifice

Odata cu aparitia primelor fenomene meteorologice caracteristice anotimpului rece exista posibilitatea cresterii numarului de accidente. Unii dintre conducatorii auto considera ca, desi anvelopele de iarna/all season au devenit obligatorii, nu sunt necesare pe un drum acoperit de zapada, gheata sau polei. Nimic mai gresit! Exista deosebiri concrete intre un cauciuc de iarna si un cauciuc de vara, fiecare avand caracteristici specifice pentru anumite temperaturi.

O parte din soferi se intreaba daca pot totusi folosi in timpul iernii anvelope de vara daca ruleaza cu mai mare atentie. In primul rand nu este recomandat si in al doilea rand anvelopele specifice temperaturilor sub 7 grade Celsius au devenit obligatorii. Practic la aceste temperature cauciucul benzii de rulare se intareste si aderenta anvelopelor scade. Odata cu scaderea aderentei, scad si celelalte performante: distanta de franare creste fenomentul de alunecare ce devine astfel mai intens, iar consumul de carburant este mai mare. Scaderea aderentei si a eficacitatii franelor duce la miscsorarea sigurantei in circulatie si la posibilitatea aparitiei accidentelor (coliziuni, alunecari pe contrasens sau in afara soselei, etc).

Orice automobile este omologat pentru o viteza maxima cu anvelope de vara. Atunci cand veti achizitiona anvelope de iarna, acestea pot avea un indice de viteza inferior celui de vara. Ramane deci sa adaptati viteza automobilului pentru a nu depasi limitele de viteza impuse de noile anvelope. Niste anvelope de iarna alese corespunzator nu se uzeaza mai repede. Profilele canalelor de evacuare a apei de pe banda de rulare sunt mult mai adanci, iar numarul lamelelor este mai mare. Acestea se uzeaza la fel ca cele de pe anvelopele de vara, insa eficacitatea lor este mai mare.

caracteristici anvelope iarna profil banda rulare

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Lasa un raspuns