Skip to content Skip to footer

Noul ABS Continental pentru motociclete

abs continental motociclete

Motociclistii traiesc pentru sentimentul de libertate si aventura. Pe drum pot aparea tot felul de pericole, iar acestia pot intampina mari dificultati. ABS-urile pentru motociclete previn blocarea rotilor din fata in momentul franarii, reducand astfel riscul soferului de a avea un accident. In cazul in care roata din fata se blocheaza, asta duce aproape intotdeauna la un accident. Potrivit unui raport din partea World Health Organization (WHO), India se afla in topul listei de tari cu cele mai multe decese in accidente rutiere. Un procent semnificativ din aceste accidente implica soferii de motociclete. Un alt raport al organizatiei nemtesti ADAC a ajuns la concluzia ca aproximativ o cincime din toate accidentele de motociclete ar fi putut fi prevenite daca motocicleta ar fi fost dotat cu un sistem de franare anti-blocare (ABS). La fel ca si in cazul masinilor, si pentru motociclete este foarte important sa ramana stabile si usor de manevrat in timpul unei franari bruste.

Pentru a imbunatati siguranta activa a motocicletelor, furnizorul international de anvelope Continental isi extinde gama de sisteme electronice de franare prin introducerea unui model de ABS cu un singur canal pentru motociclete mici si scutere. Dezvoltat dupa modelul ABS pentru autoturisme, noul ABS pentru motociclete a fost proiectat special pentru pietele cu capital redus, precum in cazul Asiei, astfel incat cele doua roti sunt echipate doar cu o frana hidraulica pe roata din fata. Lansarea productiei ABS-ului cu un singur canal este planificata pentru inceputul anului 2014. Avand in vedere ca volumul cutiei este mai mic de 300 de centimetri cubi, cantarind aproximativ 420 de grame, ABS-ul pentru motociclete este foarte usor, fiind ideal pentru o larga gama de motociclete si modele de scutere.

abs continental motociclete

Controlul ABS al rotii din fata opreste blocarea, chiar si in timpul unei frane de panica a soferului, prevenind astfel un accident. Un senzor de viteza al anvelopei monitorizeaza constant viteza de cotitura a rotii din fata, astfel incat algoritmii din unitatea de control pot calcula daca franarea ar putea provoca blocarea cauciucului din fata. In cazul acesta, sistemul va reduce presiunea de franare, prevenind astfel pierderea stabilitatii directionale. ABS-ul cu un singur canal este cel mai nou produs din portofoliul sistemelor de motociclete Continental: Motorcycle Integral Brake Systems si Motorcycle Anti-Lock Brake Systems (2-Channel ABS). ,,In acord cu motto-ul nostru,”Siguranta pentru toti”, ne dorim ca noul ABS pentru motociclete sa fie disponibil pentru toti clientii nostri si vrem sa stim ca din ce in ce mai multi soferi sunt in siguranta pe doua roti”, a declarat Murali Srinivasan, Director General Continental Automotive Brake Systems India.

Cererea mare din Asia este demonstrata de un studiu despre siguranta traficului global, studiu realizat de catre World Health Organization (WHO) in anul 2009. Astfel, s-a ajuns la concluzia ca in aproximtiv 28% din accidente rutiere din India si China au fost implicati soferi cu autovehicule pe doua sau trei roti. In tari precum Indonezia si Thailanda, cifra a crescut la 61%, respectiv 70%. DEKRA 2010, Raportul de Siguranta al Traficului Rutier din Germania a demonstrat ca ABS-ul poate preveni multe accidente, sau cel putin poate reduce severitatea impactului acestora. S-a ajuns la concluzia ca 25%-35% dintre accidentele grave analizate in raport ar fi putut fi prevenite, daca motocicletele ar fi fost dotate cu ABS. “Utilizarea la scara larga a ABS-ului pentru motociclete si scutere ar contribui in mod considerabil la reducerea numarului de accidente grave si decese”, a incheiat Murali Srinivasan.

Lasa un comentariu

0/5